Jump to content
  • 0

Splitsen van rijen

goosse

Question

Posted

Ik zoek een oplossing voor het volgende probleem.

Ik heb een tabel met rekeningnummers en daaronder een tabel met rekeningmutaties.

Nu wil ik de rekeningmutaties per record kunnen splitsen bijvoorbeeld een mutatie van 100 euro splitsen in twee mutaties een van 25 euro voor spijkers en een van 75 euro voor gereedschap.

Wat zou (en het is redelijk theoretisch dat snap ik) een goede oplosing hiervoor zijn?

Ik denk zelf aan een derde tabel met daarin alle mutaties (zowel gesplitst als ongesplitst)...

Iemand een suggestie hiervoor???

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Twee vragen die direct boven komen drijven:

1.

Is er noodzaak de oorspronkelijk mutatie te bewaren als de gesplitste versie hetzelfde totaalbedrag oplevert?

Bij geen noodzaak is de 3e tabel niet nodig. Tabel 2 bevat alles wat je nodig hebt.

2.

Is de splitsing altijd maar in 2 nieuwe of komt het ook voor dat het 3 of meer regels worden?

Of te wel, moet het script voor het dupliceren en aanpassen van de oorspronkelijke mutatie aan alle kanten variabel worden gemaakt?

Dat is een fikse, maar wel leuke, klus, omdat de werkelijkheid altijd gekker is dan je kan bedenken.

my 2 cents :)

rmw