Jump to content
  • 0

Foutmelding geven

mouwen

Question

Posted

Beste mede Filemakers,

IK ben op zoek naar het maken van een foutmeldingsvenster, Ik heb de optie Dialoogvenstertonen al gevonden maar krijg het niet voor elkaar, wat ik ermee wil doen. Ik heb namelijk 2 velden. 1 met het startjaar en 1 met het eindjaar. De bedoeling is dat als ik de inhoud van het veld wijzig dat het script controleert of het startjaar boven het eindjaar uitkomt. Als dit niet het geval is hoeft er geen dialoogvenster te komen. Is het startjaar wel hoger dan wil ik een dialoogvenster hebben die Aangeeft dat het startjaar boven het eindjaar uitkomt. Daarbij moeten de opties zichtbaar zijn dat OK ( toch doorvoeren), Gelijk zetten ( het eindjaar gelijk zetten aan startjaar, of als ik het eindjaar aanpas het startjaar gelijk zetten met eindjaar), Annuleren ( spreekt voor zich).

Alvast heel veel dank,

Mouwen

17 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Het probleem zit het in de knoppen. Ik wil de knoppen zo gebruiken dat als ik op OK druk dat hij de gegevens toch doorvoert. Dat als je op de knop gelijk zetten klik dat hij (als je het startjaar aanpast) het eindjaar gelijk ermee zet en als je dus het eindjaar aanpast dat het startjaar hiermee gelijk word gezet. En natuurlijk bij annuleren dat hij de aanpassing niet doorvoert.

Alvast bedankt,

Mouwen

• 0
Posted

Eerst bepaal je met een If-statement of het meldvenster getoond moet worden.

Als het meldvenster getoond wordt, bepaal je daarna met een If-statement en de functie Get (KeuzeLaatsteBericht) welke knop onder het meldvenster is ingedrukt en daar hang je vervolgens de te nemen actie onder.

• 0
Posted

Beste filemaker,

Ik snap de uitleg niet helemaal. Ik heb de stappen proberen uit te voeren, maar is niet zo een succes. Zou het super vinden als je mij een voorbeeld zou kunnen sturen, als je hier de tijd en energie voor mij in zou willen steken.

Alvast bedankt,

Mouwen

• 0
Posted

Beste Informatics,

Dit is precies de werking zoals ik het bedoelde. Hetgeen wat ik alleen aangepast heb is dat bij gelijkzetten het aanvangsjaar altijd het jaar is wat aangeeft waarop die gelijk gezet moet worden.

Duizend maal dank en met vriendelijke groet,

Mouwen

• 0
Posted

Ow kom nu 1 ding tegen wat ik miss nog anders zou willen hebben. Dat is dat als je annuleren intoetst dat hij dan de oude waarde teruggeplaatst van de veranderde waarde. Dus zowel voor Startjaar als eindjaar.

Nu staat er in het script onder annuleren de script stap Script onderbreken, hoe kan ik dit oplossen.

Alvast bedankt,

Mouwen

• 0
Posted

Beste Informatics,

Het bestand geeft een foutmelding, de foutmelding is: "de eerste rij gegeven word meestal gebruikt voor kolomkoppen en kan naar veldnamen worden geconverteerd. WIlt u de eerste rij gebruiken als veldnamen of gegevens." Daarbij is de keus dan tussen veldnamen en gegevens, en dan kies ik 1 van de 2 en dan staat er tekenconversie is mislukt.

Alvast bedankt,

Mouwen

• 0
Posted

Beste Mouwen,

Geen idee, ik heb het script uitgebreid met herhalende velden, waarbij de waardes in de herhalende velden worden opgeslagen, en indien gewenst teruggehaald.

Ik heb dit bestand gemaakt in FM 13 op Mac OSX 10.9, maar dat zou geen verschil moeten uitmaken.

Ik heb voor de zekerheid het bestand nog een keer toegevoegd.

Groet,

Ruben

foutmelding.fmp12

• 0
Posted

Het probleem is dat hij nu weer een foutmelding geeft namelijk: "De vertaalmodule voor deze bestandsstructuur kan niet worden geïnitialiseerd." Echt sorry voor het ongemak, weet niet wat ik hiermee moet doen.

IK heb zelf het programma FileMaker Pro Advanced

Alvast bedankt en nogmaals sorry voor het ongemak,

Mouwen

• 0
Posted

Beste Informatics,

Het enige probleem wat ik nu nog hou is dat als ik het script overneem, dat als het startjaar boven het eindjaar komt. Dat hij beide bestanden dan leeg maakt. Hoe kan ik dit oplossen.

Hierbij ligt het volgens mij aan dat het start en het eindjaar Invoerlijsten zijn, en dat het gemakkelijk op de i pad in te vullen moet zijn.

Met vriendelijke groet,

De lastige hulp vrager

• 0
Posted

Dag lastige hulp vrager :-)

Ik heb het voorbeeld aangepast met dropdown menu's. Voor de iPad heb ik knoppen aan de velden gehangen zodat niet steeds de dropdown open gaat als je een veld invult.

Wat betreft het leeg raken van de velden vermoed ik dat je ergens een fout hebt gemaakt bij het overnemen van het script.

Groet,

Ruben

foutmelding.zip