Ga naar inhoud

Bank gegevens


zorro

Aanbevolen berichten

Vraag

Is er iemand die zijn bankrekeningen inleest in een gemaakt FM bestand.

bv op 8-1-2014 is er 15€ betaald op rekening 001-0000000-02 van telenet

Wat ik in is dat er in mijn bestand enkel die bestanden krijgen niet alle gegevens dat je krijgt via CSV van KBC of Fortis

Eigenlijk wil ik enkel betaal datum ; bedrag en begunstigde en ik scan dan factuur in om een container te plaatsen

 

Gaan jullie dan via Excell , CSV ?

Indien via excell , gaan jullie dan de file filteren in excel om eenvoudig te importeren ( om bv enkel de bedragen op te halen dat nog niet opgehaald zijn), filteren jullie het al bij het downloaden vanuit de bank ( dus datum dat je nog niet gedaan hebt) of is een import script beter die nagaat waar je gestopt bent

 

Kwestie om ervaringen hierover te delen

 

Groeten

David

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik lees bestanden in in SWIFT formaat. Dat is niet echt eenvoudig, omdat je eerst de transacties moet zien te herkennen en de informatie daarna nog eens uiteen moet rafelen.

 

Maar het vaststellen van dubbele transacties is hoe dan ook niet eenvoudig. De bestanden die banken opleveren bevatten soms gewoon dubbele records. En soms records die niet dubbel zijn, maar wel precies dezelfde inhoud hebben. Kortom alles is mogelijk. Je zou verwachten dat een bank na 25 jaar aanmodderen met telebankieren zijn zaakjes op orde heeft en gewoon een unieke identifier meelevert, maar nee.

Link naar reactie
  • 10 maanden later...
MacBankBase 2014 kan je geheel naar je eigen wensen aanpassen. Kan standaarddownloads van vele banken aan. Zit ook een ontdubbel functie in als overlappende periodes importeert.

 

http://www.macfan.nl/mfsoftware.html

ING is van plan op korte termijn nog maar twee mutatie import items te hanteren

te weten 1: kommagescheiden IBAN jjjjmmdd en

2: tekst IBAN ook met jjjjmmdd ( heb ik getest )

momenteel hanteer ik csv dd-mm-jjjj

weet iemand een script ( of een wijziging in de layout) om de datum notatie te veranderen

gaarne reactie

fred lavino

Link naar reactie

bedankt voor je reactie en het bijbehorend script.

ik zal het invoeren bij de berekening van het veld datum

er staat nu :

Case ( (GetAsNumber(Importdatum_dd_mm_jjjj) ≠ ""); (GetAsNumber(Importdatum_dd_mm_jjjj));

Importdatum_jjjjmmdd ≠ ""; (Date(Middle(GetAsNumber(Importdatum_jjjjmmdd);5;2);Right(GetAsNumber(Importdatum_jjjjmmdd);2);Left (GetAsNumber(Importdatum_jjjjmmdd);4)));

importdatum_rabo ≠ ""; (Date(Right(GetAsNumber(importdatum_rabo);2);Middle(GetAsNumber(importdatum_rabo);5;2);Left (GetAsNumber(importdatum_rabo);4))); "")

 

mijn vraag is ;kan het zonder meer achteraan toegevoegd worden ?

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Ik hoop dat ik via dit forum te weten kan komen of het iemand gelukt

is om de macbankbase ( macfan ) zodanig te wijzigen om het nieuwe

bestandsformaat van ING bank .. iban kommagescheiden csv ..(sinds

april j.l.) zonder problemen te importeren.

ik gebruik macbankbase vanwege het feit dat je meerdere banken

in 1 bestand kan gebruiken.

ik kan er niet achterkomen welk script of berekening ik moet gebruiken.

heeft iemand een idee.

Fred

Link naar reactie
Ik hoop dat ik via dit forum te weten kan komen of het iemand gelukt

is om de macbankbase ( macfan ) zodanig te wijzigen om het nieuwe

bestandsformaat van ING bank .. iban kommagescheiden csv ..(sinds

april j.l.) zonder problemen te importeren.

ik gebruik macbankbase vanwege het feit dat je meerdere banken

in 1 bestand kan gebruiken.

ik kan er niet achterkomen welk script of berekening ik moet gebruiken.

heeft iemand een idee.

Fred

alle gegevens komen op de goede plaats terecht, behalve de datum , daar komt een " ? " tevoorschijn

bij de veldberekening Datum : Case (

Importdatum_jjjjmmdd ≠ ""; Right(Importdatum_jjjjmmdd; 4) & Middle(Importdatum_jjjjmmdd; 4; 2) & Left (Importdatum_jjjjmmdd; 2);

Importdatum_jjjjmmdd ≠ ""; Importdatum_jjjjmmdd;

importdatum_rabo ≠ ""; importdatum_rabo;

"")

 

uitkomsttype is datum. moet er iets aan bovenstaande string gedaan worden ?

 

ik gebruik ook het txt bestand van rabo. dit werkt wel goed .

Link naar reactie

Zo te zien aan jouw veldnaam: Importdatum_jjjjmmdd heb je het invoerformaat jjjjmmdd gebruikt , terwijl de eerste "case" Felix's voorbeeld uitgaat van ddmmjjjj. Zijn berekening geeft dat ook netjes weer, maar jij hebt die berekening ongewijzigd gebruikt jou eigen formaat te converteren 8O , die gaat dus niet werken :idea: . Het beste kan je even gaan zoeken in de help van filemaker naar wat de functies Left, Middle en Right doen :P Kijk bij die gelegenheid ook nog even naar de functie Date, die is mogelijk ook handig voor je om dit op te lossen, want de berekening is denk ik bedoeld om text als resultaat te produceren, terwijl jij een datum wilt hebben. Als je er werkelijk niet uitkomt, mag je natuurlijk je vragen blijven stellen :D

Link naar reactie

bedankt voor jullie reacties . ik ben opnieuw begonnen met een blanco macbankbase bestand. alle functieberekeningen in tact gelaten, want ik kom er toch niet helemaal uit.

bij datum staat: Case ( (GetAsNumber(Importdatum_dd_mm_jjjj) ≠ ""); (GetAsNumber(Importdatum_dd_mm_jjjj));

Importdatum_jjjjmmdd ≠ ""; (Date(Middle(GetAsNumber(Importdatum_jjjjmmdd);5;2);Right(GetAsNumber(Importdatum_jjjjmmdd);2);Left (GetAsNumber(Importdatum_jjjjmmdd);4)));

importdatum_rabo ≠ ""; (Date(Right(GetAsNumber(importdatum_rabo);2);Middle(GetAsNumber(importdatum_rabo);5;2);Left (GetAsNumber(importdatum_rabo);4))); "")

 

uitkomsttype = datum

 

ik heb om het synchroon voor beide banken te laten lopen, bij de ing ook een txt bestand gedownload : jjjjmmdd overigens kommagescheiden ) in plaats van een kommagescheiden IBAN. csv

dit werkt ook goed alle velden worden met de juiste gegevens gevuld , behalve de datum. bij invoer komt in het datumveld een ? te staan

 

bij de rabo liep alles al goed met eveneens een kommagescheiden tekstbestand.

 

om de tekst jjjjmmdd om te zetten naar dd-mm-jjjj kan ik gebruiken : Let (

[

xDag = Right ( Datum; 2 ) ;

xMaand = Middle ( Datum ; 5 ; 2 ) ;

xJaar =Left ( Datum ; 4 )

] ;

 

Date ( xMaand ; xDag ; xJaar )

 

)

 

dus dat is niet het probleem.

 

ik denk dat het probleem bij het exportbestand van de ING zit , de verkeerde volgorde van de velden bij het importeren denk ik eigenlijk ook niet, want

al het overige komt op de goede plek te staan .

Link naar reactie
  • 4 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...