Jump to content
  • 0

Filemaker Runtime Solution op Win2000Server


Niels van Hulten

Question

Posted

Ik heb een runtime gemaakt met Developer. Een gebruiker heeft die op een WIN2000 server gezet en wil via 'desktop connection' dit bestand (applicatie) gebruiken op een andere WIN-machine in het netwerk. Hij krijgt een foutmelding 'cannot lock file'. Iemand een idee waarom dit niet werkt? (ben niet zo'n Windows-held).

1 answer to this question

Recommended Posts

  • 0
Posted

He Niels, jij ook hier?

Is de foutmelding afkomstig van windows of van Filemaker zelf? Als de foutmelding van windows is:

Je kunt dan eens kijken naar de rechten die op de map staan ingesteld. Dit kun je vinden door op de server met de rechtermuisknop te klikken en dan naar eigenschappen te gaan. Daar heb je de tabbladen delen en rechten. Kijk eens wat de rechten zijn voor de gebruikers die hier gebruik van mogen maken.

 

Je kunt ook info vinden in het logboek, start->uitvoeren->mmc Dan module event-viewer toevoegen in het menu.

 

succes!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...