Jump to content
  • 0

Toetsencombinatie Control pijl werkt niet meer

Misj

Question

Posted

Dag iedereen,

Vandaag stel ik vast dat op mijn Macbook Pro draaiend onder 10.6.8 met FM Pro 8 de toetsencombinatie Control-pijl voor volgend of vorig record niet meer werkt. Ik herstarte de Mac en FM al, zonder resultaat.

Het toetsenbord is ok, in Numbers werken de pijltjes en control toetsen wel.

Heb ook al via time machine de volledige FM map in programma's vervangen door een oudere versie.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt en groetjes,

Misj

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik weet twee redenen waarom ctrl-pijl links/rechts niet meer werken in FM, maar of die bij jou van toepassing zijn....

1.

In Mission Control/Spaces kan je het wisselen tussen spaces ed van een toetscombinatie voorzien.

Standaard zijn daarvoor ctrl-pijl links en rechts ingesteld.

Deze hebben voorrang boven FileMaker.

Uitzetten of er iets anders voor instellen maakt ze weer beschikbaar voor FM.

2.

Als je de statusbalk in FM verbergt en vastzet (locked) dan doen die toestcombinaties het ook niet meer.

HTH

rmw

• 0
Posted

Mission control is nog niet van toepassing op OS 10.6, staat wel op een andere partitie met andere toetscombinaties.

En de status bar staa open.

Raar fenomeen, het werkte jaren perfect en nu plots niet meer, de enige verandering is een extra beeldscherm.

Misj

• 0
Posted

Dag iedereen,

Even melden dat mijn toetsen weer werken, waar het probleem juist zat weet ik nog niet maar vermoedelijk bij een bluethoot trackpad/numpad.

Twee weken gelden plaatste ik een extra scherm en experimenteerde ook wat met een extra trackpad, na het wisselen van de users bibliotheek door één van voor dat scherm werkt alles weer als voordien.

Bedankt voor het meedenken.

Misj