Ik kom er maar niet uit. Ik heb een app gebouwd die de afstand berekent tussen 2 plaatsen via de coördinaten. Dat werkt eindelijk. Maar nu wil ik dit geheel gaan koppelen aan een database met alleen maar plaatsnamen en coördinaten. De moeilijkheid is dat ik twee verschillende velden (plaats 1 en plaats 2) wil laten vergelijken met 1 veld uit de plaatsnamendatabase ("plaatsnaam"). Ik vrees dat ik hiervoor twee relaties moet aangaan vandaar de topictitel. Maar ik wil daarnaast de mogelijkheid open houden voor de gebruiker om zelf een locatie in te vullen waarvan hij de coördinaten weet, en die niet in de plaatsnamen-database voorkomt. (en uiteraard wil ik op die manier ook die plaatsnamen-database verder kunnen vullen). Ik heb in de app zelf telkens maar 1 record, en somehow snap ik gewoon niet hoe dat nou gaat met relaties
Kan dat eigenlijk wel? Een relatie met een veld, waarbij je ook de mogelijkheid van handmatige invoer open houdt? Ergens zie ik het gewoon niet.......
Question
Dr_Flash
Ik kom er maar niet uit. Ik heb een app gebouwd die de afstand berekent tussen 2 plaatsen via de coördinaten. Dat werkt eindelijk. Maar nu wil ik dit geheel gaan koppelen aan een database met alleen maar plaatsnamen en coördinaten. De moeilijkheid is dat ik twee verschillende velden (plaats 1 en plaats 2) wil laten vergelijken met 1 veld uit de plaatsnamendatabase ("plaatsnaam"). Ik vrees dat ik hiervoor twee relaties moet aangaan
vandaar de topictitel. Maar ik wil daarnaast de mogelijkheid open houden voor de gebruiker om zelf een locatie in te vullen waarvan hij de coördinaten weet, en die niet in de plaatsnamen-database voorkomt. (en uiteraard wil ik op die manier ook die plaatsnamen-database verder kunnen vullen). Ik heb in de app zelf telkens maar 1 record, en somehow snap ik gewoon niet hoe dat nou gaat met relaties 
Kan dat eigenlijk wel? Een relatie met een veld, waarbij je ook de mogelijkheid van handmatige invoer open houdt? Ergens zie ik het gewoon niet.......
9 answers to this question
Recommended Posts