Jump to content
  • 0

Maken PDF in Windows 7

Sumar

Question

Posted

Hallo,

Heeft iemand ervaring met het maken van PDF's vanuit FM12A in Windows 7? Ik heb wat gemaakt in FM12 en dat werkt prima in Mac en Windows XP (runtime), ook het maken van een PDF rapport en dat mailen, maar op de een of andere manier gaat het aanmaken van de PDF onder Windows 7 niet (en het bijbehorende mailen met Outlook) niet goed.

Heeft iemand op dit forum daar ervaring mee (welke PDF printer werkt) ??

Bij voorbaat dank voor suggesties.

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Opslaan als PDF vanuit FM werkt feilloos (ook in de oudere versies al), maar met een PDF-writer op windows heb ik ook geen problemen...... maar wel eens met een te oude driver van CutePDF oid gehad dat header en footer te groot waren en heb toen een nieuwe layout moeten maken meen ik

• 0
Posted

Mogelijk sla je het bestand op via een variabele?

Ik ontdek dat de variabele Get ( TemporaryPath ) af en toe struikelt op Windows 7.

Nadat ik hem heb omgebouwd naar Get ( DesktopPath ) gaat het altijd goed.

In Go op de iOS apparaten heb je juist weer Get ( TemporaryPath ) nodig.

Heb ik dus afgevangen in diverse procedures.

Windows 7 regelt een aantal zaken structureel anders dan b.v. XP.

Zet maar eens een Runtimer werkend in de Program Files map.

Dan doet hij het de eerste dag wel goed, maar daarna lijkt Windows een "virus" te ontdekken in het bestand dat steeds blijft groeien, en gooit de boel op Read-Only.

Wat Windows 7 controleert in de TemporaryPath... misschien hetzelfde probleem.

• 0
Posted

Dank voor de reacties.

Het gaat inderdaad via een variabele, die verwijst naar een pad dat onder de hoofdmap zit (opvragen via get(currentdirectory) en dan de submap erbij). Dat werkt prima, maar op de een of andere manier gaat dat niet goed op alle machines.

Ik had een schone installatie van XP neergezet om te kijken of de PDF maker van Filemaker zou werken maar dat ging niet: zelfde runtime op een andere bak met PDF printer wel keurig netjes een bestand.

Vreemd. Ik kijk verder en laat weten als er een oorzaak/oplossing bekend is.