Jump to content
  • 0

Vraag over portals

BartPrins

Question

Posted

Goedemiddag allemaal,

Ik heb een vraag over portals. Ik wil een specifiek veld uit een bepaalde portalrij gebruiken als waarde in een andere tabel (de relaties e.d. zijn gemaakt)

Als voorbeeld heb ik een tabel Klanten met diverse gegevens en daaronder een tabel Adressen die worden weergegeven in een portalrij. (dit zijn zomaar voorbeelden maar praat makkelijker). Ik wil vanuit een andere layout (en tabel) de waarde oppikken van die specifieke klant (dit is geen probleem) maar ook met het adresveld uit de geselecteerde portalrij.

Ik had bedacht om vanuit de layout Klanten, de portalrij aan te klikken en dan een script te gebruiken welke het geselecteerde Adres als een variabele kan benaderen. Ook dit werkt prima, ware het niet, dat in dit geval iedere keer alleen de waarde wordt gebruikt van de eerste portalrij.

Ik begrijp dat er functies zijn als GetNthRecord e.d. maar begrijp niet goed hoe ik dit toe kan passen op een geselecteerde poralrij.

Graag jullie hulp en bedankt voor het lezen en meedenken.

Met vriendelijke groet,

Bart

1 answer to this question

Recommended Posts