Jump to content
  • 0

Vreemd??

Arno

Question

Posted

Goedendag

Na enige tijd wil ik weer verder gaan met mijn database echter ik stuit nu op een vreemd probleem. In een tabel vul ik adresgegevens in van een gebouw. In een andere tabel komen de namen van mijn contactpersonen voor dat gebouw. Als de contactpersonen nu ook in dat gebouw wonen krijgen ze dus dezelfde adresgegevens. Ik heb hiervoor in mijn tabel contactpersonen een veld gemaakt met keuzerondjes en daar kan ik dan kiezen tussen "adresgegevens overnemen" ja of nee. Een kleine berekening zrogde er dan voor dat als "ja" aangeklikt werd, de betreffende gegevens keurige overgenomen werden. Dit werkte goed tot ik vandaag weer begon met mijn DB. Nu werkt dit ineens niet meer terwijl de berekening er nog gewoon in staat. Weet iemand waar dit aan kan liggen??

Bedankt voor het meedenken.

gr

Arno

13 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Arno,

Klinkt misschien gek maar als het de laatste keer gewoon werkte en nu ineens niet meer dat kan natuurlijk niet niet :-D

Belangrijk is te achterhalen wat je het laatste gedaan hebt met de database. FMP kan veel maar uit zich zelf iets aanpassen terwijl hij niet gebruikt wordt dan kan FM niet.

Je zult iets hebben gedaan met het berekeningen veld of met niet evalueren als alle velden leegzijn bij een berekeningen veld?

• 0
Posted

Dat "niet evalueren" vakje, moet dat aangevinkt staan of uit? (het staat nu aangevinkt). Ik ga er van uit dat dit enkel geldt voor het betreffende veld waar de berekening naar verwijst.

• 0
Posted

Waar ik nu ook achter kom is dat een veld niet gewijzigd kan worden. Hoe kan ik dat aanpassen want ik denk dat dat het probleem is.

gr

Arno

• 0
Posted

Nee het geldt niet voor alle velden, maar inmiddels ben ik er achter dat een berekeningsveld niet gewijzigd kan worden. :?

Ik meende dat ik dit eerst wel kon, dat ik dus kon kiezen voor "ja" en dan werden de gegevens uit een andere tabel gekopieerd of "nee" en dan kon ik zelf iets invullen. Blijkbaar kan dit niet, dus ik vergis me als ik zeg dat dit eerst wel kon.

Dus nu heb ik er een probleem bij, nl dat de berekening nog steeds niets doet als ik op "ja" klik en dat ik nu niet weet hoe ik zelf het veld in moet vullen als de optie "nee" aangeklikt wordt. :(

• 0
Posted
Nee het geldt niet voor alle velden, maar inmiddels ben ik er achter dat een berekeningsveld niet gewijzigd kan worden. :?

Ik meende dat ik dit eerst wel kon, dat ik dus kon kiezen voor "ja" en dan werden de gegevens uit een andere tabel gekopieerd of "nee" en dan kon ik zelf iets invullen. Blijkbaar kan dit niet, dus ik vergis me als ik zeg dat dit eerst wel kon.

knip(

Je vergist je het kan een berekeningsveld zijn dat in een lookup werkt. Ik begrijp dus uit je verhaal dat je dus zelf iets hebt aangepast kom ik bij mijn eerste opmerking denk even na wat je het laatste hebt aangepast? Eventuueel een lookup aangepast naar berekening?

• 0
Posted

Een auto enter calculation is zoals een calculation met 2 verschillen.

- Je kan zelf nog de inhoud aanpassen

- Je kan aanvinken of dat de oorspronkelijke waarde (als die er is) overschreven mag worden.