Jump to content
  • 0

import van een ";" separated file

edc

Question

Posted

Ik wens een .csv bestand met 80.000 lijnen om te zetten naar een filemakerbestand. In plaats van comma-separated zijn de velden ";" -separated. Met als resultaat dat ik maar één veld per record krijg. Daar waar ik er 10 zou moeten krijgen. Is er een methode om dit rechtstreeks te importeren of moet ik werken via een tekstverwerker (Excel gaat niet wegens max van 64.000 lijnen) waarbij ik eerst alle ";" vervang door een "," ?

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik weet niet of je bij het importeren aangeeft dat het een komma-gescheiden bestand is of dat het FMP zelf laat uitzoeken door voor 'alle beschikbare type' te kiezen (ik heb het over het type-menu wat bij het kiezen van het bestand in het venster zichtbaar is)

Ik heb met regelmaat geconstateerd, zonder directe aanleiding, dat FMP bij een eigen interpretatie van wat voor type bestand het is, nogal eens een steekje laat vallen.

Als je weet wat voor bestand het is, geef het FMP dan als voorzet, dat voorkomt een vervangslag in een tekstverwerker. FMP kan komma-gescheiden en punt-komma-gescheiden zonder moeite verwerken.

• 0
Posted

Misschien kijk ik niet goed, maar hoe kun je aangegeven dat het over een ";"-gescheiden bestand gaat? Ik zie enkel een keuzemogelijkheid voor ","-gescheiden en "tab"-gescheiden + uiteraard een aantal extenties. Past er misschien een specifieke extentie bij een ";"-gescheiden bestand?