Ga naar inhoud
  • 0

Server 12 installatie probleem op Mac OS X 10.8.4


lucroels

Vraag

Voorafgaand:

FMS 12 bij klant geïnstalleerd op MacMini Server 10.8.4, draait reeds verschillende maanden zonder probleem.

Waarschijnlijk door automatisch Java updates geen mogelijkheid om de console te openen, ook niet van op afstand.

 

fmserver en fmserverhelper gestopt in Activity venster.

FMS 12 verwijderd via de uninstall optie van de installeer + volledige FM server map verwijderd uit de bibliotheek

Java update uitgevoerd (is nu v.7 update 51)

Herstart

FMS 12 opnieuw proberen te installeren, geeft, na invoer van licentie data, de foutmelding: "FileMaker 7 Server is allready installed. …

Er is nergens enige andere versie van FileMaker Server op dit toestel te bespeuren, ook geen com.filemaker.fms.plist in Bibliotheek > LaunchDeamons.

Nog verschillende keren herstart, maar de melding blijft.

 

Meestal los(sen) wij/ik de problemen vrij snel zelf op, maar hier weet ik het echt niet meer.

Alle hulp en suggesties zijn meer dan welkom.

 

met stilaan wanhopige groeten,

 

Luc

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Opgelost!

 

OK, FileMaker levert de installatiebestanden (althans voor Mac) via een DMG, digitaal schijfbestand.

Eenvoudig, dubbelklikken en de inhoud van deze schijf is zichtbaar op het bureaublad.

 

In tegenstelling tot andere leveranciers kan je bij FileMaker echter niet van op deze virtuele schijf installeren.

Maar we houden het wel even spannend, geen foutmelding, niets… enkel een installer die vastloopt

en je tracht te overtuigen dat er nog een oudere versie op je toestel staat.

 

Kopieer je echter de inhoud van deze virtuele schijf naar je Mac (bv. op het bureaublad) en installeer je dan …

dan lukt het allemaal ineens wel.

 

Lesson learned.

Link naar reactie
  • 0
In tegenstelling tot andere leveranciers kan je bij FileMaker echter niet van op deze virtuele schijf installeren.

Maar we houden het wel even spannend, geen foutmelding, niets… enkel een installer die vastloopt

en je tracht te overtuigen dat er nog een oudere versie op je toestel staat.

 

Hmm, dat van die .dmg ervaar ik niet: dat werkt bij mij wel altijd perfect. Misschien probeert de installer op de dmg zelf te installeren?

 

Maar mijn upgrade naar 12.0.5 verliep ook niet helemaal gladjes:

- FMSA draaide nog met versie 12.0.3

- geprobeerd te upgraden naar 12.0.5 maar dat gaat dus niet: geeft geen foutmelding, maar er gebeurt gewoon niks.

- toen eerst de upgrade naar 12.0.4 gedaan, maar dan blijk je dus eerst de uninstaller te moeten draaien.

- daarna alles dus opnieuw geinstalleerd op 12.0.4 en daarna door naar 12.0.5.

 

Toch wel veel werk en ik had natuurlijk de oude setup moeten bewaren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...