Jump to content
  • 0

Euro teken.

walman

Question

Posted

Hallo, iedereen

Ik heb een aantal getallen velden, die in euro, s zijn ( via getalnotatie in gesteld ).

Nu wil ik bij weergave hebben dat het euro teken links staat en de getallen achter de komma onder elkaar.Omdat je verschillende getallen voor de komma hebt,zoals 1,00 , 12,00, en 1450,00 ,ziet dit er onder elkaar niet netjes uit.

Als je in Excel een cel neemt, dan eigenschappen met als instelling financieel krijg je wel voor elkaar.Is dit ook mogelijk in FM ?

Vriendelijk groet,Wally

13 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Excel kan het valuta teken links in de cel plaatsen ongeacht de breedte van de cel.

FMP kan dat niet.

Wat wel kan is dat je van het getal veld een tekst veld maakt:

tekst = "€*" & getal

waarbij het sterretje een tab-teken voorstelt.

Met de tekstopmaak mogelijkheden kan je de tab vervolgens uitlijnen op een bepaald karakter, bijvoorbeeld de komma.

• 0
Posted
Wat wel kan is dat je van het getal veld een tekst veld maakt:

Dat zou ik NOOIT doen !

Je kan wel zoiets tijdelijk instellen en daarbij onder Format Text de nodige kantlijnen en tabs instellen. Als je daarna het veld terug omzet naar Number, dan blijft de formattering behouden. Op die manier kan je bijvoorbeeld de rechterkantlijn zo instellen dat het meest rechtse cijfer niet tegen de veldrand aanplakt.

• 0
Posted

AvD,

Is ook een berekend veld voor formatteringsdoeleinden niet de manier waarop je dit soort dingen oplost?

Ik doe dit soort dingen alleen als ik een opmaak wil bereiken die binnen het veldtype eigenlijk niet op z'n plaats is.

Een tweede vraag is (en ik ben te lui om het nu uit te proberen): kan je het tab-teken in de valuta aanduiding van de getal opmaak kwijt?

• 0
Posted (edited)

OK, hoewel het al veel te laat is.

En voor wie te lui is om het op te halen: het kan.

(bestand met voorbeeld staat verderop)

Edited by Guest
  • 0
Posted

Hé, RMW

Je bestand is met geen blikopener open te krijgen: "Is severely damaged and can not be opened". Ook Recovery is niet mogelijk. Zo blijven we natuurlijk nieuwsgierig !

• 0
Posted

Ja die melding zie ik vaker, hoe kan dat toch? Zijn dat dan mensen die hun bestanden open hebben staan terwijl ze geattached worden of zo? Of is er iets anders (vast wel in de sfeer van user errors :P ) aan de hand?

• 0
Posted

Da's vreemd.

Ik heb het ook al eens eerder gehad. Toen had ik het via Safari geprobeerd, maar nu toch echt met IE. Ik zit nu niet thuis en kan dus geen nieuwe versie beschikbaar maken. Nog even geduld dus, maar verwacht niet te veel.

Voor de goede orde: het bestand heeft zeker niet open gestaand terwijl het werd toegevoegd.