Jump to content
  • 0

Script vanuit welk bestand?


Arnoud

Question

Posted

Dit is een leuke.

Ik heb een een achttal bestandjes.

In B2 staat een import/export routine om gegevens naar B4 te pompen.

Dit script is aan te roepen in zowel B1 als in B2 zelf.

Het script eindigt, indien er gegevens zijn te im/exporteren in B4.

Ik gebruik door al mijn files een universele layout, zo ook in B4, dus ik kan

vanuit B4 terug springen naar de andere bestanden.

Op die layout staat echter ook een knopje TERUG, die je terug laat gaan naar de

laatste layout.

Welnu, dit is natuurlijk geen probleem indien je in het zelfde bestand blijft maar hoe krijg ik het nu voor elkaar om naar het juiste bestand / layout terug te springen?

De wijze die ik voor ogen heb (met 0/1 tellers, gaat best wel werken, maar is veel werk. Ik zou ook kunnen kiezen voor twee afzonderlijke scripts, met daaraan gekoppelde subscripts...

Wie heeft hiervoor een handige oplossing, ik zie het even niet?

4 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Posted

Dat is leuk, als je het opschrijft komt er vanzelf een oplossing, bedank A!

Ik stop in het script een statusfunctie die test of de huidge layout in B2

staat. Zo ja, dan stop ik in het script relationeel een bepaalde waarde in een global in B4 en deze waarde gebruik ik dan weer bij de terugreis. Eigenlijk simpel.

  • 0
Posted

Na een aantal uren FMaker-en is de accu soms leeg.

Dan kan je beter wat anders gaan doen.

Dank voor het compliment, maar er is op FMP gebied nog zo veel te leren, dat ik daar zelf anders over denk.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...