David L Posted April 23, 2014 Posted April 23, 2014 Beste, Waarschijnlijk staat het antwoord hier ergens al maar na een half uur zoeken wil ik toch nog even de vraag stellen. Wij hebben een keuzelijst met volgende keuzes : com blek ms div spr tra Nu wil ik een filter, zoekfunctie waarin we alleen : com ms div te zien krijgen. Maar hoe ? Bij voorbaat dank ! mvg. David Quote
0 rmw Posted April 23, 2014 Posted April 23, 2014 Als er geen verband is tussen lijst 1 en 2 zie ik geen andere mogelijkheid dan een tweede keuzelijst maken. rmw Quote
0 David L Posted April 23, 2014 Author Posted April 23, 2014 Wat bedoel je met verband ? Mss even verklaren. We hebben een lijst met ca. 1000 records. Ieder product is toegewezen aan een categorie. Nu willen we een filter-zoeken van alle producten die tot de categorie : com, ms en div. behoren. De producten die tot de categorie blek, spr, tra behoren willen we niet zien in onze gevonden records. Bedoeling is gewoon een product lijst te kunnen afdrukken met bepaalde groepen van producten. thx. Quote
0 Johnny Posted April 24, 2014 Posted April 24, 2014 Dan maak je een knop die de volgende opdracht uitvoert: Zoek com + zoek uitbreiden met ms + zoek uitbreiden met div. Dat kan je ook variabel maken door de keuze van de categorieën vrij beschikbaar te maken. Quote
0 Hatsaflats Posted April 24, 2014 Posted April 24, 2014 Je kan dmv een relatie en een portaal je filter maken. Je hebt naast je tabel 'producten' en tabel filter nodig. Tabel producten bevat: ProductID CategorieID Tabel Filter bevat CategorieID Dan maak je een relatie over de categorieID. Je maakt een layout van tabel Filter, met het veld categorieID en een portaal die de records van Producten laten zien over de eerder gemaakte relatie. En dan ben je klaar. Als dan een of meer CategorIeën invoert zie je in het portaal de gerelateerde producten. Succes! Quote
Question
David L
Beste,
Waarschijnlijk staat het antwoord hier ergens al maar na een half uur zoeken wil ik toch nog even de vraag stellen.
Wij hebben een keuzelijst met volgende keuzes :
com
blek
ms
div
spr
tra
Nu wil ik een filter, zoekfunctie waarin we alleen :
com
ms
div
te zien krijgen.