Ocapity Posted September 19, 2003 Posted September 19, 2003 Mischien een domme vraag maar hoe zet ik het best "mijn naam" om in "mijn%20naam"? fielda: "mijn naam" cal_fielda: "mijn%20naam" Quote
0 Arnoud Posted September 19, 2003 Posted September 19, 2003 Misschien een dom antwoord, maar zou de REPLACE functie helpen? Quote
0 Arnoud Posted September 19, 2003 Posted September 19, 2003 Yep, substitute lijkt me meer geschikt Doc. Overigens hoef je geen expert te zijn om met een klein beetje schoolengels via de help toch een geschikte functie te kiezen. Trouwens het kan ook met een calculatie waarin een if-statement staat. Quote
0 Dr_Flash Posted September 19, 2003 Posted September 19, 2003 Trouwens het kan ook met een calculatie waarin een if-statement staat. True. met tekst optellen iets als voornaam = Jan achternaam = Klaassen en dan Naam = voornaam & "%20%" & achternaam in de calc. wordt Jan%20%Klaassen Quote
0 DJ_Lucv Posted September 19, 2003 Posted September 19, 2003 Er zijn echter wel meer tekens die dit soort vervangingen nodig hebben. Is er niet gewoon een functie die dit alles automatisch doet? Zeker voor gebruik in urls is dit erg noodzakelijk. Quote
0 Dr_Flash Posted September 19, 2003 Posted September 19, 2003 Er zijn echter wel meer tekens die dit soort vervangingen nodig hebben. Is er niet gewoon een functie die dit alles automatisch doet? Zeker voor gebruik in urls is dit erg noodzakelijk. Wat voor tekens bedoel je dan? En wat kan er in die richting NIET met de SUBSTITUTEfunctie dan? Quote
0 DJ_Lucv Posted September 19, 2003 Posted September 19, 2003 Substitute is toch een functie die 1 teken vervangt? Ik bedoel dat er veel meer tekens zijn. Hier vind je een voorbeeldje, voor php dan, waar staat wat ik bedoel: http://nl3.php.net/manual/nl/function.urlencode.php Alleen spaties vervangen is dus niet genoeg om er een zuivere URL van te maken. De topicstarter heeft echter niet veel ifnormatie gegevens waardoor het niet duidelijk is of het hiervoor gebruikt gaat worden. Quote
0 Ocapity Posted September 19, 2003 Author Posted September 19, 2003 DJ_Lucv, het dient idd voor urls. Dus geen directe functie in FM? Wordt dus nog een calculatie veldje bij Quote
0 Ocapity Posted September 19, 2003 Author Posted September 19, 2003 Heb het zelf al gevonden. Ik wist het dat het veel te simpel ging zijn. External ("Web-ToHTTP", mijn naam) Quote
0 Koen Van Hulle Posted September 20, 2003 Posted September 20, 2003 Ging ik net zeggen. Web companion heeft enkele leuke ongedocumenteerde functies. Koen Quote
Question
Ocapity
Mischien een domme vraag maar hoe zet ik het best "mijn naam" om in "mijn%20naam"?
fielda: "mijn naam"
cal_fielda: "mijn%20naam"
10 answers to this question
Recommended Posts