Freaky Posted May 21, 2014 Posted May 21, 2014 Gezien fmserver geen applescripts kan schedulen , heb ik een robot die een interval timer script runt via een layouttrigger. Nu zou ik meerdere scripts via die robot willen laten lopen. Wat is hiervoor de beste manier ? Moet dit telkens via layouten verlopen ? Alvast bedankt Quote
0 rgaros Posted May 26, 2014 Posted May 26, 2014 Het klinkt alsof het script dat je uitvoert echt erop vertrouwt dat de juist lay-out actief is. Als je het script context-onafhankelijk maakt door in het script Ga naar Lay-out[] te gebruiken kan je het script overal starten. Doe dat ook voor de andere scripts die je wilt laten uitvoeren. Maar misschien begrijp ik het verkeerd? Wat ik in een soortgelijk geval heb gedaan, is één script maken die alle scripts uitvoert die je wilt. En sluit dat script af met de scriptstap 'Interval timer script installeren[]' waarbij je datzelfde script opgeeft zodat het in de toekomst opnieuw wordt uitgevoerd. De seconden interval is wat lastig maar als voorbeeld berekent de onderstaande berekening het aantal seconden totdat het script opnieuw uitgevoerd moet worden. In dit geval om 8:30 de volgende dag. Let ( [ volgTijdstip = Timestamp ( Get ( HuidigeDatum ) + 1 ; Time ( 8 ; 30 ; 0 ) ) ] ; volgTijdstip - Get ( HuidigeTijdstempel ) ) Voer het script eenmaal uit (handmatig, startscript?) en het draait zonder omkijken. Handig voor Applescripts maar ook om bv. PDF's te laten genereren en te mailen. Mvg, René Quote
0 elifafd Posted June 4, 2014 Posted June 4, 2014 Ik gebruik ScriptFire van http://www.dacons.net/fmplugins/scriptfire/ werkt erg goed en is betaalbaar Quote
0 Freaky Posted June 5, 2014 Author Posted June 5, 2014 Alvast bedankt voor de info !! @ rgaros ik werk volgens uw systeem , maar is er nu een mogelijkheid om vb om het uur script1 te laten lopen en bv om het half uur script2 enz ? Quote
0 rgaros Posted June 6, 2014 Posted June 6, 2014 Alvast bedankt voor de info !!@ rgaros Kleine correctie door toevoeging van GetAsNumber() die bij mij beter werkte: Let ( [ volgTijdstip = Timestamp ( Get ( HuidigeDatum ) + 1 ; Time ( 17 ; 30 ; 0 ) ) ] ; GetAsNumber ( volgTijdstip - Get ( HuidigeTijdstempel ) ) ) ik werk volgens uw systeem ,maar is er nu een mogelijkheid om vb om het uur script1 te laten lopen en bv om het half uur script2 enz ? Max. 1 timer script per venster, dus nee tenzij je meerdere vensters opent maar dat is ook zo wat. Ik zou een script elk half uur laten draaien en binnen het script bepalen of ook de 'uurlijkse' of dagelijkse taken uitgevoerd moeten worden. Mvg, René Quote
Question
Freaky
Gezien fmserver geen applescripts kan schedulen ,
heb ik een robot die een interval timer script runt via een layouttrigger.
Nu zou ik meerdere scripts via die robot willen laten lopen.
Wat is hiervoor de beste manier ?
Moet dit telkens via layouten verlopen ?
Alvast bedankt
5 answers to this question
Recommended Posts