JeanWM Posted September 24, 2003 Posted September 24, 2003 Heb tot nu toe : startTime = Time (24h;weergave uren : minuten) endTime = idem totalTime = calc = endTime - startTime Bedoeling : 1. Uit de totale tijd de 'resterende minuten' afzonderlijk te hebben 2. De totale tijd af te ronden naar het eerste 'beginnende' uur Heeft iemand een elegantere oplossing dan het bijna monster dat ik nu heb ? Daar wordt al wel rekening gehouden met overlappende dagen, maar dat is wellicht een andere discussie. TIA Quote
0 jw Posted September 24, 2003 Posted September 24, 2003 JeanWM, je stelt twee vragen: 1 - hoe bereken je het aantal minuten dat je overhoud van de dag als je de begin en eindtijd hebt van een actie. 2 - Je wil daarbij de tijden afronden op hele uren. klopt dat, of is antwoord dadelijk zo moeilijk dat ik de vraag niet begrijp? Quote
0 JeanWM Posted September 24, 2003 Author Posted September 24, 2003 Zoals zo dikwijls ben ik weer wat kort en maakt het weer deel uit van een complexer geheel 1 - hoe bereken je het aantal minuten dat je overhoud van de dag als je de begin en eindtijd hebt van een actie. Een voorbeeld zal het verduidelijken : startTime = 08h00 (format hh:mm - 08:00) endTime = 13h04 (13:04) totalTime = calc = 5h04 ( 05:04) Hieruit heb ik de waarde - 04 - nodig (de resterende minuten in een afzonderlijk veld) 2 - Je wil daarbij de tijden afronden op hele uren Enkel indien er in het veld (resterende minuten) een waarde is grote dan 0 dient "totalTime" in waarde afgerond te worden naar het eerstvolgende uur. In het voorbeeld zou dat dan 06h00 (06:00) worden. De basisfile is in FM 2.1 (ja een oudje - met technieken die we toen ter beschikking hadden) en ik zou enkele formules willen vereenvoudigen, aan de hand van 'ideeën'..... om het finaal (opgekuist) in FM 5 te krijgen. Quote
0 edc Posted September 24, 2003 Posted September 24, 2003 Minutes = Minute(TotalTime) uitkomsttype is Number Hours = Time( Hour(TotalTime)+1; 0 ; 0 ) uitkomsttype is 'Time' met format= hh:mm Of is dit te simpel? mvg, edc Quote
0 edc Posted September 24, 2003 Posted September 24, 2003 Sorry, iets te vlug-> moet zijn Minutes = Minute(TotalTime) uitkomsttype is Number Hours = If(minutes > 0 ; Time( Hour(totaltime) +1; 0 ; 0 );Time( Hour(totaltime); 0 ; 0 )) Quote
0 JeanWM Posted September 25, 2003 Author Posted September 25, 2003 Thanks edc, simple enough... Got that... Quote
Question
JeanWM
Heb tot nu toe :
startTime = Time (24h;weergave uren : minuten)
endTime = idem
totalTime = calc = endTime - startTime
Bedoeling :
1. Uit de totale tijd de 'resterende minuten' afzonderlijk te hebben
2. De totale tijd af te ronden naar het eerste 'beginnende' uur
Heeft iemand een elegantere oplossing dan het bijna monster dat ik nu heb ?
Daar wordt al wel rekening gehouden met overlappende dagen, maar dat is wellicht een andere discussie.
TIA
5 answers to this question
Recommended Posts