Ik heb een bepaald bestand waarvan 1 veld enkel unieke waarden mag bevatten. Is het normaal dat, wanneer ik een record dupliceer en een aanpassing doe in een andere veld, ik geen enkele boodschap krijg dat er een dubbele waarde is. Hoe kan ik dit oplossen, zodat ik dezelfde boodschap krijg als bij het invullen van een nieuw record. (Liefst zonder extra dupliceerknop met een script achter; ik wil gewoon de Ctrl+d blijven gebruiken, maar ik wil wel gewaarschuwd worden voor de dubbele waarde.) Ik werk met fm5.5 onder xp.
Question
edc
Ik heb een bepaald bestand waarvan 1 veld enkel unieke waarden mag bevatten. Is het normaal dat, wanneer ik een record dupliceer en een aanpassing doe in een andere veld, ik geen enkele boodschap krijg dat er een dubbele waarde is. Hoe kan ik dit oplossen, zodat ik dezelfde boodschap krijg als bij het invullen van een nieuw record. (Liefst zonder extra dupliceerknop met een script achter; ik wil gewoon de Ctrl+d blijven gebruiken, maar ik wil wel gewaarschuwd worden voor de dubbele waarde.) Ik werk met fm5.5 onder xp.
5 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.