Jump to content
  • 0

Hosting + webdirect

caroline

Question

Posted

Hallo,

We waren tot nu toe heel tevreden over onze hosting bij Cloudbig...tot gisteren toen we een mailtje ontvingen dat ze stoppen met het verlenen van hun services. Blijkbaar zijn ze failliet en hebben we onze filemaker hosting moeten opzeggen. Momenteel staat onze database al offline, maar dit is natuurlijk erg vervelend voor de gebruikers.

Kennen jullie een andere hosting-firma waar jullie tevreden over zijn? We gebruiken WebDirect...

14 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

We zijn uiteindelijk gestart met Triple8.net. $29/maand met 5 WebDirect connecties. Tot nu toe alles ok, alleen kan ik niet zelf aan de adminconsole en dat is een nadeel.

Het werkt precies wel sneller/vlotter dan onze vorige host Cloudbig.

• 0
Posted

Een shared account heeft zo z'n nadelen, maar ze leveren een hoop hosting voor een erg prettige prijs.

De support is vriendelijk maar niet heel snel, ze hebben voor mij een script op de server aangezet waarmee ik dagelijks onderhoud

kan doen.

Het is aan te raden om de WD toegang onzichtbaar te maken op de WD start pagina, je staat daar tussen de andere gebruikers

van de server en die hebben hun toegang vaak niet afgeschermd, Het is handiger om de toegang via een directe link of een website

te laten lopen zodat de WD start pagina buiten beeld blijft.

Groet,

Ruben

• 0
Posted

Ik ben ook voor een klant gestart met Triple8 en ik ben positief verrast door de snelheid, vooral de WebDirect is best vlot.

Hebben jullie ervaring met het versturen van smtp mails vanaf Triple8? Is dat uberhaupt toegestaan?

HE

• 0
Posted

Wij zijn ondertussen weg bij Triple8 en overgeschakeld naar Datatrium. Er waren te veel connectieproblemen bij Triple8 en bij ons was vooral de Webdirect traag.

Tot nu toe zijn we best tevreden over Datatrium. Webdirect gaat héél erg vlot en er zijn geen fall-outs meer. Enige probleem is nu dat het consulteren van de database via de FM software erg moeizaam gaat. Vooral het laden van de layouts is verschrikkelijk traag de eerste keer. (Daarna valt het mee, maar toch zo vlot niet als er voor).

Iemand een idee wat ik kan doen om dat sneller te laten verlopen? Heb al een mail gestuurd naar datatrium en de vraag gesteld op het FM forum.

• 0
Posted
Er waren te veel connectieproblemen bij Triple8 en bij ons was vooral de Webdirect traag.

Hmm, ik zal het goed in de gaten houden. Welke site zat je? Ik heb een server opgezet in Londen. Ik vind de WebDirect best goed te doen, denk alleen dat je de schermen en toegang echt simpel moet houden. Dus niet denken dat je je hele toepassing even op WebDirect kunt runnen.

Nog een vraag over Shared Hosting en WebDirect: wat is nou de beste logoff methode?

Als ik nl. het bestand afsluit kom ik terug in het WebDirect scherm met de databases. Dat wil ik niet, want de gebruiker snapt er niks van en bovendien zijn al die Spaanse en Italiaanse databasenamen nou niet echt vertrouwenwekkend.

Met FileMaker Pro is dit wel op te vangen, maar een browser blijft natuurlijk open staan.

• 0
Posted

Beste Hans Erik,

Als je een homeurl meeneemt in de link om de database op te starten kun je na het afsluiten op een andere url

uitkomen dan de Webdirect homepage

/fmi/webd?homeurl=http://www.filemaker.com/#FMServer_Sample

Groet,

Ruben

• 0
Posted

Ik gebruik de script-stap "exit application".

Als een gebruiker op Webdirect het laatste venster of Tab sluit van de Webdirect applicatie, dan is de gebruiker meteen uitgelogged en hoeft hij dit niet zelf te doen. Meeste gebruikers vergeten dit ook wel eens en dan blijft hun sessie lopen. Werkt tot nu toe heel goed.

Onze server bij Triple8 was ook Londen.