Ga naar inhoud
  • 0

FileMaker kan via ODBC geen relaties (meer) vastleggen


HarryR

Vraag

Ik weet dat FMP en MySQL geen hecht huwelijk is. Maar een scheiding lijkt me een stap te ver.

 

Hier is de casus.

Een paar jaar geleden is MySQL 'onder' een FMP applicatie gelegd. In MySQL zijn alle velden met vaste waarden ondergebracht en via ODBC weer zichtbaar gemaakt.

Met vijf MySQL-files zijn relaties gelegd, één file van het type 'TABEL' en vier van het type 'VIEW'. Tot 31 maart 2014 werkte dat prima.

 

Op die datum is van de vier 'VIEW' files de verbinding verbroken en ook niet meer zichtbaar in de lijst waarmee een relatie kan worden vastgelegd:

alleen de 'TABEL' files zijn nog zichtbaar, de 'VIEW' files niet meer. In Heidi zijn ze uiteraard wel zichtbaar.

 

Kan iemand mij op weg helpen met het herstellen van de vier verbroken VIEW verbindingen?

 

Harry

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het probleem is niet dat geen gegevens worden getoond, maar dat de VIEW (als tabel) niet in de relatiechart in FMP wordt getoond.

Dus op het moment dat ik een relatie wil leggen tussen twee tabellen (1 in FMP en 1 in MySQL) ik wel uit de MySQL tabellen kan kiezen van de soort 'echte tabel met records' maar er staan geen 'VIEW tabellen' in de lijst.

 

Het lijkt dus dat ODBC in FMP wel echte tabellen laat zien maar geen View's

 

Groet, Harry

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...