Jump to content

3de Clarify confituursessie


AvD

Recommended Posts

Posted (edited)

Eerst dit: ik ben wat beschaamd dat ik zelf niet aanwezig was op de eerste sessie. Nu ik het succes van de tweede live heb ervaren, kan ik niet anders dan alle forumleden met aandrang te vragen er de volgende keer ook bij te zijn. Ik denk dat het organisatiecomité (bestaat dat al?) daar best weer een poll over lanceert en dat we zo vlug mogelijk de koppen bij elkaar moeten steken om de derde sessie nog beter te maken dan de twee vorige.

Daarbij denk ik aan de terechte opmerking van onze Nederlandse gasten i.v.m. een zekere taalbarrière. Ze denken toch wel wat gemist te hebben door ons Vlaamse "taaleigen". Daarin hebben ze zeker gelijk. Als Westenwind ondertiteld wordt op TV, dan zal dat wel zijn omdat het nodig is.

Verder denk ik ook aan een opsplitsing naar doelgroepen. Stef heeft daar wat adembenemende dingen getoond die de truckages van Lord of the Rings ruim overtreffen: "orgastisch" voor de freaks, onthutsend voor de anderen zodat de klaarstaande ziekenwagens beneden niet goed wisten of ze naar de Reanimatie of naar de Psychiatrie moesten. Ik denk dat er ook grote behoefte is aan toffe kleine handige tips (en dan denk ik aan de twee sessies van onze Nederlandse vrienden, maar ook weer aan Stef die op verrassende manier aantoont dat we een relatie niet noodzakelijk hoeven te zien als iets wat prachtig met portals functioneert, ondanks het feit dat FileMaker ons dat zelf altijd zo heeft gesuggereerd...).

 

Kort samengevat:

1) we moeten nu al aan de drie beginnen te werken;

2) we hebben een think tank nodig die gestructureerd werkt om uiteindelijk met een bekoorlijk product naar buiten te komen; die think tank zou ook minstens één buitenlandse vertegenwoordiger moeten hebben;

3) de Foemper (kleine d, gezien?) heeft ons zo uitzonderlijk goed in de watten gelegd, dat ik niet durf denken dat we daar maar steeds op moeten rekenen: wat hij voor Clarify gedaan heeft is NIET vanzelfsprekend; nogmaals DANK !

 

Ideeën? Voorstellen tot deelname?

Edited by Guest
  • 4 months later...
  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Even een schopje naar de bovenkant van de lijst :) Iedereen is het ongetwijfeld roerend eens met de woorden van AvD, maar hoe gaan we hier nu verder mee om? Laat ik brutaalweg maar het voortouw nemen.

 

Welke locatie heeft jullie (onze) voorkeur? Nederland, België, Grensstreek, Cayman Islands? ;)

 

Is er budget voor zoiets, of gaan we uit van een barmhartige Samaritaan?

 

Op welke termijn zou zoiets plaats kunnen vinden?

 

Op welke dag zou het meest geschikt zijn? Ik denk dat de zaterdag prima beviel vorige keer.

 

{tot zover het organisatorische gedeelte, de inhoudelijke kant van de zaak, daar hebben we het TZT nog wel over :) }

Posted

Welke locatie heeft jullie (onze) voorkeur? Nederland, België, Grensstreek

de grensstreek is het meest centraal

 

Is er budget voor zoiets, of gaan we uit van een barmhartige Samaritaan?

hoe ging het vorige keer ?

 

Op welke termijn zou zoiets plaats kunnen vinden?

april, mei

 

Op welke dag zou het meest geschikt zijn? Ik denk dat de zaterdag prima beviel vorige keer.

zaterdag ok

Posted

Is er budget voor zoiets, of gaan we uit van een barmhartige Samaritaan?

hoe ging het vorige keer ?

 

Vorige keer hadden we een barmhartige Samaritaan 8)

 

Maar zoals AvD al aangaf: daar mogen we niet normaals op rekenen (of het zou een andere Samaritaan moeten zijn)

Posted

Is er budget voor zoiets, of gaan we uit van een barmhartige Samaritaan?

hoe ging het vorige keer ?

 

Vorige keer hadden we een barmhartige Samaritaan 8)

 

Maar zoals AvD al aangaf: daar mogen we niet normaals op rekenen (of het zou een andere Samaritaan moeten zijn)

dan is het eenvoudigst om een bijdrage af te spreken en daarmee kijken hoever (letterlijk en figuurlijk) we geraken.

Posted

Lijkt mij ook, maar dan komt natuurlijk de discussie "Hoeveel wil je eraan uitgeven?" en "Wat wil je allemaal voor dat geld?" Want ik kan me voorstellen dat die Trappisten tussen iedere 2 lezingen in niet erg "standaard" zijn. Het viel zeer goed in de smaak, dat zeker, maar ik kan me voorstellen dat mensen van zulke dingen zeggen "nou dat hoeft voor mij niet, maar dan wil ik ook minder betalen".... (Hollanders hè, dan heb je dat ;) )

Posted
Lijkt mij ook, maar dan komt natuurlijk de discussie "Hoeveel wil je eraan uitgeven?" en "Wat wil je allemaal voor dat geld?"

simpel toch, kijk wat een doorsnee locatie kost, voorzie wat consumptie en Klaar is Clara.

Ik noem nu bvb een bedrag van 12,50 EUR, als je wat deelnemers hebt, krijg je al snel een aardige pot waar je wat mee aankunt.

Je gaat toch nooit kunnen afwegen of je je 12,50 EUR wel degelijk opgedronken cq opgegeten hebt. :wink: Teruggeven kan je altijd nog doen, bijvragen is al wat moeilijker.

Posted
simpel toch, kijk wat een doorsnee locatie kost, voorzie wat consumptie en Klaar is Clara.

Ik noem nu bvb een bedrag van 12,50 EUR, als je wat deelnemers hebt, krijg je al snel een aardige pot waar je wat mee aankunt.

Je gaat toch nooit kunnen afwegen of je je 12,50 EUR wel degelijk opgedronken cq opgegeten hebt. :wink: Teruggeven kan je altijd nog doen, bijvragen is al wat moeilijker.

 

Ja, zo zal het zijn :) Veel moeilijker is het inderdaad niet. Datum prikken, zaaltje boeken, alleen even in de gaten houden of je 10, 50 of 200 man onder dak moet brengen :idea:

 

Hoeveel waren er de vorige keer? 15? 20? zoiets....

Posted
3) de Foemper (kleine d, gezien?) heeft ons zo uitzonderlijk goed in de watten gelegd, dat ik niet durf denken dat we daar maar steeds op moeten rekenen: wat hij voor Clarify gedaan heeft is NIET vanzelfsprekend; nogmaals DANK !

Groot en goed nieuws: de Foemper is bereid die hemelse daad van sponsoring opnieuw te stellen, in dezelfde glorieuze omstandigheden als vorig jaar. Ik durfde het hem niet te vragen, wetende dat het overdreven zou lijken, maar heb het toch gedaan. En ja, een positief antwoord viel ons ten deel!

Daarmee is al een groot deel van de organisatie rond. Foemper, hoe kunnen wij u danken?

Rest nog het after-seminar event. Vorig jaar was dat een heerlijke avond bij een Griek, drank en wijn werden daarbij in gedoseerde mate aangevoerd. Voor dit jaar denken we aan een uitgebreid buffet (voorgerechten à volonté, soep, hoofdgerecht naar keuze en dessertenbuffet à volonté om van achterover te vallen): food and drinks à gogo dus, en dat tegen een barnum prijs. Deelname niet verplicht, maar zij die de Griek vorig jaar hebben meegemaakt, denken daar anders over. En kom nu niet af voor enkel en alleen het buffet: eerst FileMakeren, dan pas de Bourgondiër uithangen (en of ze dat kunnen in Antwerpen!).

Foemper, nogmaals dank. Uit dankbaarheid zullen een paar onder ons gratis een projectkostenbankje maken dat alle kosten totaliseert met Sum(Allcosts = 0). De hemel zij geprezen.

Posted
Foemper, hoe kunnen wij u danken?

stoppen met zagen over de verbinding ? :lol:

 

Die is nu toch goed? :!:

 

Ik stel voor:

 

Go To Record ["De Foemper"]

Go To Field ["Voortuin"]

Insert New Statue :D

 

Die man verdient een standbeeld! Ik zie het al voor me: "De Foemper, de barmhartige Verhelderaar" ;)

Posted
Foemper, hoe kunnen wij u danken?

stoppen met zagen over de verbinding ? :lol:

 

Die is nu toch goed? :!:

daarom juist !

 

Die man verdient een standbeeld! Ik zie het al voor me: "De Foemper, de barmhartige Verhelderaar" ;)

zullen we daar dan die 12,50 EUR voor gebruiken die we voorzien hadden :lol:

Posted
Als het hoofdgerecht geen eendeborst is, ben ik wel van de partij :P

 

Nee dat is het VOORgerecht, er wordt wel een beetje serieus getafeld natuurlijk, dat snap je zelf ook wel :D

Posted
Nee dat is het VOORgerecht, er wordt wel een beetje serieus getafeld natuurlijk, dat snap je zelf ook wel

 

Dan stel ik voor om als voorgerecht een aantal serieuze filemaker onderwerpen te ontleden in plaats van Duckies. Dan heb je tenminste ook weer een Bob voor de terugreis :wink:

Posted (edited)

Ik heb nog eens de foto's van de vorige keer bekeken, en ik heb inderdaad erg fijne herinneringen aan die dag. Het was gezellig, maar het was vooral lekker om met mensen te praten over datgeen wat voor mij van hobby via werk naar passie is gegaan. Ik ken niet veel mensen met wie ik zo ongegeneerd over FileMaker kan praten.

 

Dus: wanneer is de volgende datum? April, mei, klinkt goed wat mij betreft.

Ik leg alleen een veto op 24 april en 9 mei: dan kan ik echt niet!

 

Ik kan bijvoorbeeld een geinig techniekje tonen: in MS Word een sjabloontje maken met op de plek waar je gegevens uit FileMaker wilt hebben [tags] geplaatst, en dan vanuit FileMaker geregisseerd: met de Troi File-plug-in dat sjaboontje nemen, er een nieuw documentje van maken en de [tags] vervangen met gegevens uit FileMaker.

Ikzelf raad voor flexibiliteit op gebied van tekstverwerking deze techniek sterk aan.

 

Ik heb een boel geinige techniekjes in mijn mouw zitten, hoor. Ik schut ze er zo uit.

Edited by Guest
Posted

En uiteraard hoop ik dat Peter W. opnieuw die dag mijn leven zal verrijken met zijn wonderbaarlijke inzichten.

 

Wat was het de vorige keer ook al weer, Peter? Vrouwelijke FileMaker-programmeurs zijn eigenlijk mannen in een verkeerd lichaam? Of heb ik dat toch verkeerd begrepen?

 

:lol:

Posted

In eerder berichten hoorde ik opteren om het dit jaar in Nederland te houden.

Laten wij nou heel centraal te wonen in Eindhoven en in onze straat een prachtig buurthuisje hebben. Links op de foto zie je onze ligfietswinkel en rechts de bewuste ontmoetingsruimte (OR). Er kunnen denk ik wel 50 mensen in, er is een netwerk met ADSL aansluiting aanwezig, er is een zelfbedienings bar met heel lage drank prijzen (zelf meenemen kan ook) bij mooi weer kunnen we buiten op het pleintje een terrasje maken voor de lunch en voor wie durft............. ook nog met de ligfiets kennis maken. :wink:

 

De ruimte is niet duur (20 euro van 11 tot 6 uur, max 40 euro) en als ik mijn uitgespaarde reiskosten in een potje doe al helemaal niet. We zouden wel een beamer moeten regelen, die heb ik niet.

 

Ik kan op 10-4, 1-5, 22-5, 19-6, 3-7, 10-7 en 17-7-2004. Ik moet nog wel kijken of de ruimte ook op die dagen vrij is.

 

Ik vind het een prima plan en plek maar als er betere plaatsen zijn kom ik zeker ook.

 

DSCN0055.jpg

Posted

Hoewel ik mij een ammateur voel bij wat ik hier af en toe zie zou ik ter gelegenheid van de volgende sessie met alle liefde mijn eigen Filemaker applicatie laten zien die ik voor mijn ligfiets bedrijfje http://www.dlh.ligfiets.net/ gebruik.

 

Er zitten vast dingen in die een "prof" noooit zou doen maar ik sta met een tip al enkele weken op de voorpagina van Calrify (hebben we geen :trots: icoontje?) en in de draad http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=1152&highlight=portaal wordt een tip van mij een "inspiratiebron voor velen" genoemd, door AvD nota bene (waar blijft dat :trots: icoonje!) Ik heb vooral veel te leren maar misschien ook iets te laten zien. Al was het maar om het nivo van de sesie wat toegankelijker te maken (lees "naar beneden te halen" :wink: )

 

 

Ik vind het vooral leuk om op zo'n dag iets te laten zien om eens van anderen te horen wat ze er van vinden, want -op Calrify na- is het Filemaker ammateur leven een eenzaam bestaan :cry: Dus misschien moeten we wel een apart hoekje of uurtje inrichten voor een "vraag en antwoord, LIVE" , "vraag het de prof's" of "filemaker consult"

Posted

OK voor mij! Vooral dat terrasje spreekt me aan!

 

Is er ook een autohandelaar in de buurt die die van mij wilt verkopen aangezien ik toch met de ligfiets terugvlieg?!

 

Dank aan Frank voor het inititatief!

Posted

Vindt het ook een uitstekend plan...

 

(Of is je wagen alweer zeewaardig Duck? )

 

If (Status(CurrentBrandstofNiveau) > 0 ; "Als een zonnetje!" ; "Dat wordt duwen jongens!") :wink:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...