Jump to content
  • 0

Automatisch inloggen op clarify.net


Sanne

Question

Posted

Wellicht ietwat off-topic, maar serieus genoeg om niet in het café te behandelen, denk ik.

 

Op de frituursessie kwam ter sprake dat het automatisch inloggen op het forum bij iemand niet wilde werken. Als je inlogt kun je op het keuzeveld "automatisch inloggen" klikken. Ikzelf log ook automtisch in, en heb er geen enkel probleem mee: op geen van de computers waarbij ik het aan heb staan (en op vergelijkbare wijze op geen van de andere fora die ik bezoek).

 

Wat ik echter WEL heb gemerkt, is dat het NIET werkt als ik mezelf braaf UITLOG.

 

Dus wat ik doe, is mezelf 1 keer inloggen + aangekruisd keuzeveld. Vervolgens doe ik mijn ding op het forum en stop daarmee door op het sluitvlak van het venster te klikken, of door te gaan naar een andere website. Ik klik in geen geval op "Uitloggen [sanne]".

8 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Posted

AvD,

 

Ik neem aan dat je dit al vaop diverse PCs, incluis een Mac OSX hebt getest?

 

Test het eens vanop een andere locatie, concreet: met een andere ISP. Zo kan je dat element (ipadres, proxy of zo, ...) ook al uitsluiten.

 

Tweede test: zelfde locatie en software etc, maar maak even een nieuwe account (vraag aan admin om 'm later te deleten). Zo zie je of het user-gerelateerd is.

 

't Zijn maar tips,

 

DF

  • 0
Posted

Om Sanne antwoord te geven:

Nee, ik log niet netjes uit, want ik kom even later weer terug.

 

Natuurlijk heb ik het uitloggen wel even geprobeerd n.a.v. je opmerking.

Kennelijk mag je er niet meer uit als je eenmaal bent ingelogd.

Wel eigenlijk wel wat voor te zeggen.

  • 0
Posted

Ik heb nog even wat testen op een Windows-computer gedaan in een zakelijke omgeving, met een ander netwerk en een andere ISP. Maar ook hier heb ik hetzelfde effect:

 

- De eerste keer inloggen MET aankruisveldje aan

- NIET Uitloggen, maar Explorer quiten (of het venster sluiten) als je klaar bent

- Explorer openen en naar clarify.net gaan: ik ben automatisch ingelogd.

 

- De eerste keer inloggen MET aankruisveldje aan

- WEL Uitloggen en Explorer quiten (of het venster sluiten) als je klaar bent

- Explorer openen en naar clarify.net gaan: ik ben moet mezelf weer inloggen.

  • 0
Posted

- De eerste keer inloggen MET aankruisveldje aan

- NIET Uitloggen, maar Explorer quiten (of het venster sluiten) als je klaar bent

- Explorer openen en naar clarify.net gaan: ik ben automatisch ingelogd.

Dat klopt toch, anders had je het vakje niet aan moeten vinken.

- De eerste keer inloggen MET aankruisveldje aan

- WEL Uitloggen en Explorer quiten (of het venster sluiten) als je klaar bent

- Explorer openen en naar clarify.net gaan: ik ben moet mezelf weer inloggen.

Dat is toch ook de bedoeling, anders slaat het uitloggen nergens meer op.

  • 0
Posted

Ik mag hier niet editten zoals jullie weten :wink: maar toch even een toevoeging:

Het probleem wat je beschrijft is het gevolg van het onbegrip van het verschil tussen de overheerlijke koekjes en sessies(cookies en sessions voor de geinteresseerden)

 

Een sessie: een server-side cookie die een levensduur heeft die instelbaar is, standaard staat deze echter op 0 wat inhoud dat deze niet meer wordt gebruikt na het sluiten van de browser. Deze techniek wordt hier niet! gebruikt voor de automatische login. Deze techniek wordt gebruikt om variablen, zoals het ingelogd blijven tussen de verschillende pagina's van het forum te verzorgen. De unieke identificatie van de gebruikers gebeurd door middel van een session-id, dat is een nummertje dat je van de server krijgt. IEDER nieuwe IE die je opstart zal een eigen nummer krijgen.

 

Een cookie is een cliënt side bestandje wat bepaalde gegevens kan bevatten. Door het plaatsen van een cookie en deze weer uit te lezen bij ieder bezoek kun je automatisch inloggen. Deze tijd wordt meestal ingesteld door de maker van de website. Zolang de cookie niet wordt verwijderd, wat ook automatisch kan gebeuren als er te weinig ruimte voor de cookies is, zal deze blijven bestaan.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...