haj Posted September 12, 2014 Share Posted September 12, 2014 Hallo, Hoe kan ik instellen dat bij het importeren alleen geïmporteerd wordt als het veld leeg is? Ik wil namelijk na het importeren het veld nog aan kunnen passen. Als ik na het aanpassen weer een update importeer wil ik niet dat het aangepaste veld wordt overschreven. Hessel Quote Link to comment
0 rmw Posted September 12, 2014 Share Posted September 12, 2014 De standaard FileMaker import heeft daar geen mogelijkheden voor. Import is import, helaas. Wat je wel kunt doen is importeren in een hulpveld en na import het veld vullen als het niet leeg is (aangenomen dat je de import via een script doet). Als je het niet via een script doet, kan je bij de velddefinities van het goede veld nog opnemen dat je een auto-enter wilt via een berekening (daar wijs je dan het het hulpveld aan) en het vinkje bij 'bestaande inhoud niet vervangen' laat je aanstaan. Dan kan je importeren in het hulpveld, (auto-enter aan bij import) en dan wordt het veld alleen gevuld als er nog niks in staat. HTH rmw Quote Link to comment
0 pjotter Posted September 12, 2014 Share Posted September 12, 2014 Ik neem aan dat je dus een bestand wilt importeren wat meerdere gegevens bevat en alleen die records wilt importeren waarvan een bepaald veld leeg is. Als je dit inderdaad bedoelt dan zou ik met een aparte import tabel werken. Importeer je bestand daarin , zoek de records die dat bepaalde lege veld bevat en wis de andere records. Vervolgens die overgebleven records importeren in je originele tabel bestand. Quote Link to comment
0 Felix Posted September 13, 2014 Share Posted September 13, 2014 (edited) . Edited October 5, 2015 by Guest Quote Link to comment
0 haj Posted September 14, 2014 Author Share Posted September 14, 2014 Bedankt voor de reacties, Ik ga het dan via een hulpveld doen. Ik zal het script aanpassen die de update doet. bedankt. Quote Link to comment
Question
haj
Hallo,
Hoe kan ik instellen dat bij het importeren alleen geïmporteerd wordt als het veld leeg is?
Ik wil namelijk na het importeren het veld nog aan kunnen passen.
Als ik na het aanpassen weer een update importeer wil ik niet dat het aangepaste veld wordt overschreven.
Hessel
4 answers to this question
Recommended Posts