Jump to content
  • 0

Script Trigger On object enter

idmix.be

Question

Posted

Ik heb volgende script

Allow user abort (off)

Set error capture on

Freeze window

Set field (tabel contact::HuidigeNotitie ; tabel notitie::ID_Notitie)

Commit Records/request

Dit script wil ik toepassen op de velden uit een portaalrij "on object enter". (Portaalrij bevat aanmaakdatum, notitietype en onderwerp)

Op deze manier zou ik in een veld op de huidige layout de inhoud van de notitie willen zien. Dit veld komt dan van een TO van de tabel notities waarbij de id_HuidigeNotitie = ID_notitie =

Op zich werkt dit allemaal, echter kan ik in mijn portaal de velden niet meer wijzigen, aanpassen wanneer ik dit script toepas als on object enter.

Ik zou een button kunnen creëren vooraan in de portaalrij die het script uitvoert, maar het zou fijner zijn als ik dit script kan uitvoeren als een script trigger.

Iemand die me hier verder mee kan helpen ?

Thanks

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Haal die commit uit je script :P

Hey Felix, die stond er eerst niet in, maar dan date mijn notitieveld zichzelf niet up.

Ter test staat mijn veld id_HuidigeNotitie op mijn layout en dat wordt ge-update naargelang welke portaalrij ik aanklik.

Zonder commit past mijn id_HuidigeRecord zich wel aan, kan ik mijn velden waarop de script trigger is toegepast nog aanpassen, maar past de notitie zich niet aan.

Met commit past mijn id_HuidigeRecord zich aan, kan ik mijn velden waarop de script trigger is toegepast niet aanpassen, maar past de notitie zich wel aan.

Mijn veld past zich wel aan als ik ergens klik op de layout. Dus de relatie lijkt me ok

Het leek het me een commit kwestie, maar blijkbaar niet dus.

Weeral bedankt voor je input.

• 0
Posted

Als je dat veld met een script-trigger wilt vullen én je wilt in de portaalrij blijven, dan kan je een commit gebruiken in een on-exit scripttrigger.

Je gaat dan eerst naar veldje A in de protaalrij, daarop zit on-enter scripttrigger met in het script alleen maar een "go to next field" stap. Er zit op datzelfde veld A een tweede scripttrigger waarin je doet wat je allemaal wilt doen én een commit om de wijzigingen van zojuist vast te leggen.

De on-exit scripttrigger zal worden afgevuurd, zodra je probeert een object te verlaten. Dat script wordt dan éérst afgemaakt en daarna wordt werkelijk uitgevoerd waarmee je de on-exit hebt gestart en als dat "ga naar volgend veld (in deze portaalrij)" is, dan gebeurt dat gewoon en blijf je dus in dezelfde portaalrij

Scripttrigger_onenter.fmp12

• 0
Posted

Hey Menno en Felix

Ivm die evaluate functie, is het mogelijk om die iets meer toe te lichten ?

Wat betreft de on exit script trigger, heb wat ge-experimenteerd, maar is niet zo'n elegante oplossing, vind ik persoonlijk.

De weergegeven notitie zou echt instant zichtbaar moeten zijn. En dit liefst vanuit eender welk portaalveld je aanklikt.

Ik heb dit ideetje vanuit de FM starting Point oplossing.

Daar worden alle nodige velden echt onmiddelijk geupdate.

Ik weet niet of ik die oplossing hier zomaar kan posten, maar je kan ze zeker wel downloaden via http://www.fmstartingpoint.com/downloadform.php

Misschien kunnen jullie daar eens naar kijken, of heeft er iemand anders nog een idee, of ...

Sowieso wederom ontzettend bedankt voor jullie tijd.

• 0
Posted

@Felix

jou voorbeeld lijkt perfekt te doen wat het zou moeten doen. Ik zou de scripttrigger willen toepassen op de drie velden, maar dat zou geen probleem mogen zijn.

Ik heb mijn freeze window gedisabled, en dat lost het probleem niet op.

Ik heb ondertussen heel dat portaal er eens uitgezwierd en terug opnieuw gezet, script opnieuw aangemaakt met enkel de set ID functie.

Mijn notitie wordt pas geupdate wanneer ik ergens in het record klik. Zou het een bug kunnen zijn omdat dit portaal op een tab staat ?

Of zou dit niet werken omdat dit script (niet ?) werkt op de layout gekoppeld aan de tabel persoon. Daar waar de notitie gekoppeld is aan contact (een andere tabel, en layout)

...

OK structuur aangepast. TO van notitie (huidige notitie) is nu rechtstreeks gekoppeld aan persoon, en dan werkt het prima.

Thanks guys, jullie meedenken wordt erg hard gewaardeerd door een FilemakerNewbie.