Jump to content
  • 0

iCloud Drive, iets voor Filemaker (Go) ?

SuperWimmie

Question

Posted

Met interesse zit ik de ontwikkelingen van iOS 8 te bekijken, met name iCloud Drive trekt de aandacht.

Het lijkt mij de introductie van iOS om een overkoepelend bestandssysteem neer te zetten, zoals we van andere operating systemen van begin af aan gewend zijn.

Hoe zal je dit kunnen inzetten m.b.t. Filemaker?

Natuurlijk is het FMP12 bestand zelf in beeld voor diverse toepassingsmogelijkheden, maar ook de inhoud van containervelden lijkt mij iets om oplossingen mee te maken.

Is er iemand die er al meer over weet?

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Met bijvoorbeeld owncloud is het prima mogelijk om met webdav je bestanden te benaderen via https:///remote.php/webdav/ en dat zou met iCloud heel handig zijn als dat ook kan. Vanuit Filemaker Go (maar ook andere apps) zou je dan heel gemakkelijk gegevens kunnen binnenhalen en weer terugzetten. One-way om alleen op te halen zou in veel gevallen al handig kunnen zijn. Voor zover ik het nu kan zien, lukt het niet om willekeurige documenten (buiten alle programma's om dus) in iCloud op te slaan, alleen maar gekoppeld aan app(licatie)'s:

Documenten in de Cloud: Als u apps hebt die Documenten in de cloud op meer dan één apparaat ondersteunen, dan houdt iCloud uw documenten automatisch bijgewerkt op al uw apparaten.