Jump to content
  • 0

Berekeningsveld eigen waarde invoeren

mouwen

Question

Posted

Beste Medefilemakers,

Ik had een vraag met betrekking tot een berekenigsveld. Daarbij is het niet mogelijk om een eigen invoer in te vullen. Laat dat nou net het probleem zijn. Ik heb namelijk een veld waarin een rapport cijfer wordt berekend aan de hand van andere velden. Maar ik zou het fijn vinden als het mogelijk is om de totaaltelling/ gemiddelde te overschrijven met een platte waarde. Zijn hier oplossingen voor.

Met vriendelijke groet,

Mouwen

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Beste Felix,

Is een snelle reactie, maar de vraag was niet geheel duidelijk geformuleerd. Het liefste heb ik 1 veld waarin de berekende uitkomst staat en in hetzelfde veld de mogelijkheid is om de waarde aan te passen. Of is dit niet mogelijk in Filemaker :oops:

Alvast heel veel dank,

Mouwen

• 0
Posted

Beste Mede filemakers,

De oplossing zat hem in de opties van het veld. Daarbij heb ik het veld als Type "Getal" gelaten en bij de opties een berekende waarde ingevoerd door middel van Evaluate. Hierdoor is het mogelijk om het veld handmatig in te voeren en indien er een berekening geplaatst is overheerst de berekening. Ik heb hier nog een kort script onder geplaatst zodat als iemand een eigen waarde invoert dat het calculatieveld leeg word gehaald.

Heel erg bedankt voor de hulp, zo is er weer een vraag afgerond

Met vriendelijke groet,

Mouwen