Jump to content
  • 0

Data entry bevestigen met save knop, na validatie parameters

idmix.be

Question

Posted

Ik heb volgende situatie.

Ik wil data entry layouts creëren, waar ik na het invoeren van de data een aantal test wil op uitvoeren om te zien of het record voldoet aan de voorwaarden en dus gesaved kan worden. Verder wil ik via deze (of een andere) layout de core data van een bestaand record eventueel wijzigen, moest ik een fout hebben gemaakt.

Aangezien fm zijn records quasi onmiddellijk commit vroeg ik me af wat eigenlijk de beste manier is om de data te verifiëren alvorens ze weg te schrijven (nieuw record creëren), of alvorens ze te wijzigen (bestaande record aanpassen).

Ik dacht in eerste instantie aan een layout met daarop globale velden, onderaan een knop die alvorens de data uit de velden over te hevelen naar een (nieuw) record, enkele parameters checked. Bij het bewerken van een record zou de data eerst opgehaald moeten worden alvorens weer weg geschreven te worden. Of hoe doen andere FM gebruikers dit ?

Ik wil liever geen gebruik maken van de optie "save record changes automatically" onder het layout setup venster af te zetten, omdat ik zoveel mogelijk controlemogelijkheden wil creëren alvorens het record weg te schrijven.

Hartelijk dank voor jullie input.

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik heb toch maar een layout met globale velden gecreëerd.

Validatie gebeurd bij het overhevelen van de info, al ga ik er vanuit door het toepassen van een conditional format op de velden die niet geldig zijn, een hele hoop foutmeldingen voor de gebruiker te vermijden.