Jump to content
  • 0

Catalogus maken: voorblad, inhoudsopgave en de rest

Jojojo

Question

Posted

Ik maak een methode om uit een groter bestand deelcatalogi samen te stellen en aan een specifieke opdrachtgever te kunnen richten. Dat gaat goed, maar ik kom twee problemen tegen. Nu vraag twee:

(2) Ik voer de gegevens van de opdrachtgever in in een tabel 'opdrachtgevers'. De inhoud van de artikelen staat in een tabel 'artikelen'. De gegevens van de opdrachtgever komen op elke pagina van de catalogus terug. Ik voorzie de catalogus van een voorblad. Dat is allemaal niet zo' probleem; het werkt.

Het eindresultaat is een pdf. Nu wil ik bij 'print als pdf' de catalogus inclusief voorblad in één keer laten samenvoegen; dan hoef ik 't voorblad en de andere pagina's niet met de hand via Acrobat samen te voegen.

Dat geldt ook voor een inhoudsopgave. De artikelen hebben een code, ik maak een inhoudsopgave door op deze code te sorteren, prachtig. Deze inhoudsopgave moet dan weer tussen het voorblad en de inhoud verschijnen. Met paginaverwijzing natuurlijk... Ik heb dit jaren in Indesign gedaan, maar verwacht flinke tijdswinst te kunnen maken door FM te gebruiken.

Ik vermoed dat ik hiervoor een script zal moeten schrijven.posting.php?mode=post&f=46#

Of is dit geen database-klus? Iemand een idee?

3 answers to this question

Recommended Posts