Ga naar inhoud
  • 0

Geen toegang tot FM server


HarryR

Vraag

Ik heb een applicatie op een PC draaien op de locatie (1) van de klant (provider is UPC). FM draait als enige applicatie.

In de router heb ik een port-forwarding naar het lokale IP-adres van de PC.

Er werken meerdere mensen vanaf meerdere lokaties met de applicatie, waaronder ikzelf (provider Ziggo).

Via "Samengebruik" werkt alles al jaren voortreffelijk.

 

Er is door een andere partij een nieuwe applicatie in FM geschreven. Die werkt op de server (2) van die partij.

Hij heeft meerdere FM-applicaties op die server en alle klanten werken naar zeggen vol tevredenheid.

 

Maar vanaf de iMac op locatie (1) worden er geen bestanden getoond in het venster "Bestand op afstand openen" / "Beschikbare bestanden".

Ook als ik probeer in te loggen worden er geen bestanden getoond.

 

Weet iemand waarom dit gebeurd en wat de oplossing is?

 

Dank, Harry

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank voor je reactie, Felix.

 

Uiteraard is de favoriet aangeklikt.

 

Het merkwaardige feit doet zich namelijk voor dat de ontwikkelaar zijn eerste versie kwam demonstreren en hijzelf geen bestanden kreeg gepresenteerd toen hij vanaf 'ons' netwerk toegang probeerde te krijgen.

Toe hij het vervolgens via zijn UMTS verbinding probeerde lukte het wel.

(Onze provider (UPC) melde desgevraagd dat er geen uitgaande Firewall instellingen bestaan.)

Link naar reactie
  • 0

Vraagje:

 

1. Je plaatst de vraag onder de categorie Web. Hier is toch geen sprake van een IWP of WebDirect oplossing?

 

2. Is er misschien sprake van versie 11 in het oude pakket en versie 13 in het nieuwe pakket?

 

Ik weet dat UPC structureel meer poorten dicht gooit dan andere providers.

Zo werkt de ODBC koppeling bij UPC ook moeizaam, soms wel, maar soms niet...

Soms kortstondig wel en ineens niet meer...

Verandering van provider loste alles op.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...