Ga naar inhoud
  • 0

datum wijzigen


mackerjack

Vraag

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je hebt als je script opent een aantal mogelijkheden.

Stel je wilt een dag voor uit, dan veld instellen veld nemen wat de datum bevat en dan bij berekend resultaat datum +1. Als je er een dag af wilt is het uiteraard -1.

Vervolgens kun je voorwaarden maken waarbij je automatisch voor of achteruit gaat of je kunt een venster oproepen waar je kunt kiezen voor of achteruit. Al dit soort zaken is afhankelijk van de opbouw van je database

Link naar reactie
  • 0

ha, dank voor de reacties.

 

die datum -1 / datum + 1 had ik eerst geprobeerd maar gaf geen resultaat. ik doe dus iets fout. omdat ik nu weet dat ik wel in de goede richting zit zal ik er nog eens goed naar kijken en uitproberen in een hele nieuwe database waar alles nog 'standaard' is.

 

ik laat van mij horen.

 

het dropdownkalendertje gebruikte ik al in dat veld en dat werkt perfect maar een knopje om 1 dag te verspringen wilde ik leren maken. :-)

 

groet

Link naar reactie
  • 0

Hoi Mackerjack,

Als ik je goed begrepen heb werk je dan met "kalender met vervolgkeuzelijst" vanuit het invoervenster (inspector).

Maar dan is het nog een heel verhaal om een geboortedatum in te voeren.

Neem mijn eigen geboortejaar. (1955) Zoek dat is met dat systeem op.

 

Hier werk ik al mee maar bij geboortedata vind ik dit lastig en daarom ben ik op zoek naar een manier waar je via een keuzelijst de dag, de maand en het jaar kan kiezen en die wordt dan in de goede notatie weergegeven.

Link naar reactie
  • 0

Mackerjack; Haha, :D dat zou idd lang worden. Ik bedoelde dat natuurlijk in drie verschillende weergaves.

 

Hatsaflats; Ja dat weet ik. Zo doe ik het meestal ook. Ik weet ook dat je met de pijltjes naast de aanduiding naar eerdere jaren kunt gaan. Dat werkt goed. Ik wil het alleen voor de klanten wat gemakkelijker maken. Sinds kort gebruik ik ook de keuze om het pictogram er apart naast te zetten. Dat maakt invoer nog iets gemakkelijker omdat je dan geen last hebt van het "auto-openen" van de kalender als je handmatig in wilt voeren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...