technico Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 heb een tabel met 1500 records om het overzicht te bewaren wil ik een aantal records niet laten zien op mijn scherm als er voldaan wordt aan een voorwaarde. voorwaarde is als veld (Inslag) niet leeg is dan mag dit record niet zichtbaar zijn. graag advies hoe dit script of de voorwaarde op te bouwen aub groeten Quote Link to comment
0 hans erik Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 Als je alle andere records wel wilt zien, is het eenvoudig: doe een Find op alle records waar het veld 'inslag' leeg is (zoek op het criteria '=' ). Zijn er ook nog andere zoekcriteria, dan moet je je zoekopdracht uitbreiden, of zoeken binnen de gevonden reeks. Verder zijn de opties 'laat weg' en 'zoek weggelaten' handig in dit verband. HE Quote Link to comment
0 technico Posted October 8, 2014 Author Share Posted October 8, 2014 probleem met zoeken is dat dit handmatig moet gebeuren bedoeling is dat hij 'automatisch' dit bijwerkt zodra er iets staat bij 'inslag' daarom hoop(te) ik op een voorwaardelijke opmaak of script welke ik aan een knop kan hangen Quote Link to comment
0 Felix Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 (edited) . Edited October 5, 2015 by Guest Quote Link to comment
0 elmystica Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Ik zou dan eerder in bvb de hoofding ergens een knop plaatsen die iets doet als Show all records Go to Find Veld instellen (inslag = '') Perform Search Zo heel snel gedacht zo beetje zo. filterTable.fmp12 Quote Link to comment
0 technico Posted October 9, 2014 Author Share Posted October 9, 2014 elmystica bedankt voor duidelijk voorbeeld vraagje ik wil het veld 'inslag' in de kop zetten om op te zoeken. als ik daar 'bom' ingeef dan mag hij enkel de overeenstemmende records laten zien hoe doe ik dat zonder er een knop van te maken maar dat hij reageert op de 'enter' functie ? Quote Link to comment
0 elmystica Posted October 9, 2014 Share Posted October 9, 2014 Zoiets, maar dan uitgewerkt afhankelijk van de mogelijke cases? filterTable.fmp12 Quote Link to comment
Question
technico
heb een tabel met 1500 records
om het overzicht te bewaren wil ik een aantal records niet laten zien op mijn scherm als er voldaan wordt aan een voorwaarde.
voorwaarde is
als veld (Inslag) niet leeg is dan mag dit record niet zichtbaar zijn.
graag advies hoe dit script of de voorwaarde op te bouwen aub
groeten
6 answers to this question
Recommended Posts