Jump to content
  • 0

Verwijderen in Portaalrij

mouwen

Question

Beste Mede Filemakers,

Bij mijn document heb ik een voorblad waarbij diverse records onder elkaar worden weergegeven. Wanneer ik een record open komt er een nieuw tabblad in beeld met een portaal. In dit portaal is het mogelijk elementen toe te voegen en te verwijderen.

Echter ben ik tegen een probleem aan gelopen. In het portaal heb ik een veld staan met hoeveelheden. IK heb een knop toegevoegd waarbij de intentie was om alleen in dit betreffende portaal de hoeveelheden te verwijderen. Echter is het zo dat de knop al de hoeveelheden verwijderd van al de records en portaalreccords.

Het script wat momenteel gebruikt wordt is:

-Records/verzoeken vastleggen []

-Aangepast dialoogvenster tonen ["calculatie verwijderen"]

- If[Get(keuzelaatstebericht)=2]

- Veldinhoud vervangen[Geen dialoogvenster;Details::Calculatie;""]

- Records/verzoeken vastleggen []

- Script onderbreken

- Else If [Get(keuzelaatstebericht)=1]

- Records/verzoeken vastleggen[]

-End If

Maar met dit script worden dus niet alleen de portaalrecords van het actieve tabblad verwijderd, maar van al de voorliggende records met portaalreccords erin,

Ik hoop dat ik het zo begrijpelijk heb uitgelegd.

Alvast bedankt,

Mouwen

12 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Beste Felix,

Het script wat het nu is

-Records/verzoeken vastleggen []

-Aangepast dialoogvenster tonen ["calculatie verwijderen"]

- If[Get(keuzelaatstebericht)=2]

- Ga naar gerelateerde record [alleen gerelateerde records; van tabel: "begroting details"(begroting)]

- Veldinhoud vervangen[Geen dialoogvenster;Details::Calculatie;""]

- Records/verzoeken vastleggen []

- Script onderbreken

- Else If [Get(keuzelaatstebericht)=1]

- Records/verzoeken vastleggen[]

-End If

Dit is nu het toegepaste script echter heb ik het niet voor elkaar gekregen om het werkende te krijgen. Hij wist namelijk nog steeds de gegevens op de verschillende tabbladen uit het portaal.

OOk heb ik de scriptstap bovenaan de pagina geplaatst gehad om te kijken of het aan de volgorde lag, alleen dit mocht ook niet baten.

Met vriendelijke groet,

Mouwen

• 0

Beste Mede Filemakers,

Over hetzelfde document heb ik een vraagje. Dit met betrekking tot het toepassen van standaard regels in het portaal.

In het hoofdscherm kan je aangeven of het over interieur of dak enz. gaat. Mijn vraag is hoe ik het mogelijk kan maken dat als ik in het hoofdscherm interieur aanklik dat er dan standaard 2 regels in het portaal worden toegevoegd (met ieder hun specifieke, standaard, ingevoerde waardes). Dit alleen als ik een nieuwe record aanmaak en dat er gecontroleerd wordt of er al records aanwezig zijn. Dus als er records aanwezig zijn dat er dan GEEN regels worden toegevoegd. :oops: HELP ben hier al 1 dagen mee bezig maar kan er niet uitkomen.

Met vriendelijke groet,

Mouwen