Ga naar inhoud
  • 0

FM 13 en Yosemite


tomstoek

Vraag

In een script is het detailscherm van het zoekcommando helemaal leeg terwijl als ik hem print zit de inhoud er gewoon in.

 

Maak ik een nieuwe detail search zoekopdracht aan en vul hem met details. Als ik hem opsla en weer het zoekcommando opvraag is hij weer leeg.

 

Ik heb beide mac's naar Yosemite geüpdatet

Inmiddels filemaker naar de laatste versie en ook Java naar de laatste versie maar het probleem blijft.

 

Ik heb ook op een oude Mac die niet op Yosemite zit en daar is het probleem niet.

 

Het is heel lastig programmaren nu. Heeft iemand nog ideeën?

Link naar reactie

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste tomstoek,

 

 

Ik heb hetzelfde probleem, echter "lijkt" de lijst leeg..., maar probeer maar eens naar boven te scrollen in het venster, of vergroot het venster.

Dan kom je je zoekcommando's wel weer tegen.

Ditzelfde heb je bijvoorbeeld ook in het "Eigen menu beheren" (FMPro13Adv).

Als ik dit open zie ik het standaard FM menu niet staan, totdat ik naar boven scroll, of het venster iets vergroot.

 

Het blijft overigens alleen bij de eerste regel, zowel in de zoekopdrachten als bij de eigen menu's.

Zodra je een tweede regel toevoegt en je past de grootte van het venster niet aan, zie je, zodra je terug komt in het venster met zoekcommando's, maar één regel, de laatste die is toegevoegd.

 

 

M.vr.gr.

 

Remco

Link naar reactie
  • 0

Dit probleem heb ik (nog) niet, maar iedereen die keuze heeft zou ik voor nu afraden te upgrade naar Yosemite.

Tot nu toe kan ik er nog niet warm voor lopen.

 

Problemen in FileMaker (standaard toetscommando’s die ineens verdwijnen).

Slechte(re) performance.

Onrustige dialoogboxen (als je naar een invoerveld gaat licht dit ineens op).

Safari is ‘traag’ (ik schiet regelmatig url’s vanuit FileMaker af op Safari, sinds Yosemite slaat hij gewoon links over).

 

Zou wachten op de eerst bugfixversie om te beslissen of je overgaat.

In ieder geval gaan mijn andere systemen nog niet over. Mavericks is vooralsnog beter!

Link naar reactie
  • 0
De oplossing is in OSX Preferences > General > Show Scrollbars = Always te selecteren.

 

Bij mij staat dat reeds ingesteld, en toch raak ik soms de sneltoetsen kwijt...

 

Zelfde hier...altijd als ik via alt-tab naar een andere applicatie ben geweest is FM de basis toetscombinaties kwijt.....

 

HEEL irritant

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

Nog even wat gespit.

 

https://community.filemaker.com/message/161946#161946

Just to reiterate, I simply assumed that since I had first noticed the problem immediately after upgrading to Yosemite that the glitch was related to the upgrade. Subsequently it has come out that it also occurs under Mavericks and Windows, so it's not a Yosemite problem, it's a FileMaker problem, originating when you go into "Manage Database" and come back out of it with some odd configuration that prevents FileMaker from resetting the keyboard shortcuts in Browse mode.

 

And evidently the workaround is to quit the program and relaunch it.

 

So ... not an Apple problem, and not a crisis. Simply an annoyance.

Kan het niet beter zeggen.

 

https://community.filemaker.com/message/175037#175037

I had exactly the same issue on Yosemite and FM13: really annoying.

 

This is the only workaround that really works to me: instead of redefining the missing shortcut, I redefined the shortcuts in the "Manage Database" window, assigning similar key combinations (in my case, I added a "Ctrl" to each combination). See attached image.

FileMaker13shortcuts.png.c9c53c9ec4b6d2f30b723436163c0a0a.png

This is how they appear in the "Type" menu of the "Manage database" dialog in FileMaker:

FileMaker13shortcuts2.png.4d9a21241999ff7de2fff78ce60b3b46.png

No need to close and restart again. Problem solved, until next FileMaker update.

Werkt!

 

rmw

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...