Ga naar inhoud
  • 0

opslaan als Excel xls in FM 13


se7en

Vraag

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Helaas is de xls functie op mac ter ziele gegaan toen rosetta uit het os werd gehaald.

Zelfs al zou je terug gaan naar een oude versie van FM, dan nog gaat xls niet werken op Mavericks of Yosemite.

Op windows is het nog wel beschikbaar.

 

Je kan niet anders dan als xlsx opslaan en dan in excel zelf openen en kiezen voor bewaar als...of en windows machine kopen :wink:

 

rmw

Link naar reactie
  • 0
Helaas is de xls functie op mac ter ziele gegaan toen rosetta uit het os werd gehaald.

Zelfs al zou je terug gaan naar een oude versie van FM, dan nog gaat xls niet werken op Mavericks of Yosemite.

Op windows is het nog wel beschikbaar.

 

Je kan niet anders dan als xlsx opslaan en dan in excel zelf openen en kiezen voor bewaar als...of en windows machine kopen :wink:

 

rmw

 

Ik werk op een windows maar met de versie FM 13 heeft Filemaker ook de extensie xls verlaten

Link naar reactie
  • 0

ik heb een file die door FM 13 aangemaakt wordt via verzenden naar Excel.

Automatisch wordt deze ook bewaard in de desbetreffende map.

Helaas nu met extensie xlsx

Als ik deze file die ik automatisch laat openen nu bewaar als xls zit de file 2 maal in de map.

Dit is vervelend omdat alles zo onoverzichtelijk is.

Ook wordt het meestal vergeten om de optie "bewaar als" te gebruiken.

Bestaat er een conversieprogramma dat we eventueel kunnen aansturen vanuit Filemaker om van xlsx over te gaan naar xls

Wij werken op windows.

Link naar reactie
  • 0
FM geeft daar OSX de schuld. Maar Excel 2011 (voor Mac) doet het gewoon

 

FM geeft OSX helemaal niet de schuld, FM heeft voor de export naar xls altijd gebruik gemaakt van oude OSX code.

Die is op een gegeven moment ondergebracht in Rosetta en dat is uiteindelijk ook verdwenen.

Omdat xls toch op het punt stond om te worden vervangen door xlsx, heeft FM nooit de moeite genomen hier in te voorzien in de nieuwere versies van OSX.

Tot en met versie 12 kon het onder windows nog altijd wel.

 

FM13 gaat mee in de vaart der volkeren en heeft xls helemaal achter zich gelaten.

 

En dat excel het nog kan openen en aanmaken heeft hier helemaal niets mee te maken.

 

Maar dat lost natuurlijk niks op voor se7en...

Is dit misschien iets?

Of online en voor niks

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

Ik zal moeten verder leven met de "xlsx" die wordt aangemaakt via filemaker 13.

 

Welk commando dien ik te gebruiken bij "Event verzenden" om alle files in een bepaalde map met extensie "xlsx" te verwijderen.

Kan ik het dos commando "delete *.xlsx" hier opnemen.

Graag zou ik natuurlijk ook excel of nog beter het actieve werkblad sluiten.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...