Jump to content
  • 0

Filemaker stop bij import XML

jw

Question

Posted

Via een script lees ik een XML bestand in. (Filemaker 6.04 + OS-X.2.6)

Al een paar keer heb ik gehad dat Filemaker dan opeens stopt.

Ik heb de bestanden geopend via FMserver (versie 5.5v1 - OS-9.2.2)

Iemand dat ook gehad?

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Filemaker crash, omdat ik de bestanden via de server open hebt is er niet zoveel aan de hand. Maar er is dus niets ingelezen.

Na het opnieuw opstarten van Filemaker en openen van de bestanden heb ik een nieuwe schript gemaakt met daarin alleen de importstap. Die doet het dan prima, maar evenlater heb je weer de kans dat ie crasht.

Dus het is echt die XML die het doet.

Heb je zoiets ook wel eens gehad?

• 0
Posted

Filemaker crash, omdat ik de bestanden via de server open hebt is er niet zoveel aan de hand. Maar er is dus niets ingelezen.

Na het opnieuw opstarten van Filemaker en openen van de bestanden heb ik een nieuwe schript gemaakt met daarin alleen de importstap. Die doet het dan prima, maar evenlater heb je weer de kans dat ie crasht.

Dus het is echt die XML die het doet.

Heb je zoiets ook wel eens gehad?

• 0
Posted

Het speelt al een tijdje, inmiddels nog steeds niet opgelost. De XML-bestanden zijn niet groot, 4 Kb of kleiner.

Er wordt gebruik gemaakt van een ftp-plug-in van CNS voor het ophalen van de XML-documenten van de webserver die buiten de firewall staat.

Er wordt ook gebruik gemaakt van de Activator - plug-in.

Troi gaf aan dat je af en toe het geheugen moet leegmaken met een speciaal commando aan de plug-in. Dit lijkt een beetje te helpen, maar niet afdoende.

Een maal per uur wordt een XML-document ingelezen en er worden 2 documenten aangemaakt. Dat houdt in 72 documenten per etmaal.

Ook heb ik contact gehad met CNS-plugins, de maker van de ftp-plug-in. Zij zien geen bijzonderheden in de log. Wel blijkt steeds bij het overzetten van een document naar de webserver via de ftp-plug-in dat het mis gaat. Er is dan een bestand van 0 kb gemaakt.

• 0
Posted

Moeilijk om de oorzaak te vinden. Probeer eens na ieder belangrijke stap, een log record met wat je doet weg te schrijven in een aparte databank. Dan kun je achteraf makkelijker zien bij welke stap het fout liep.

Want meestal met die dingen, crasht het niet als je er staat op te kijken ;)

Koen

• 0
Posted

Ik weet wel waar het mis gaat. Als de ftp-plug-in wordt aangesproken, dan maakt deze de verbinding, daarna wordt er gestart het bestand te kopiëren. Het bestand wordt ook aangemaakt, daarna komt er een wit vlok op het beeldscherm of de muis klikt nergens meer op het scherm. Dan moet ik de computer herstarten. Na de herstart blijkt dan dat het bestand wel is aangemaakt maar niet gevuld.

Als ik de routine een maal opstart gaat het prima. Als ik de ftp-routine automatisch laat lopen, dus drie maal per uur een bestand dan gaat dat een aantal uren goed en dan gaat het mis. Met een wisselend aantal geslaagde acties.

Heb jij ook zoiets met fpt en troi activator dat wel werkt?