Jump to content
  • 0

Plugins en Developer

Dr_Flash

Question

Posted

Hoe gaat dat eigenlijk? Stel je bouwt zelf een app, m.b.v. een plugin, en je mangelt die door de Developer. Wordt er dan van de plugin ook een dll of zo gemaakt zodat je die kan gebruiken in de standalone runtime versie? Of is je hele solution dan naar de galemiezen? :roll:

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hey Flash,

Ik heb even snel een testsolution gebouwd waarin de fmadmin plugin gebruikt wordt, en die functioneert prima, ook op een systeem zonder fm-client.... :wink:

• 0
Posted

Legaal? Wat zou er niet legaal aan zijn dan? :?: Ik bedoel, je kan met de Developer solutions bouwen die draaien op een machine zonder onderliggende FMinstallatie. Het is natuurlijk onrealistisch te verwachten dat iemand die geen FMinstallatie heeft, WEL een plugin geïnstalleerd zou hebben. Dus moet het anders kunnen. Of zijn plugins en developer gewoon totaal incompatibel? Ook dat zou raar zijn.

• 0
Posted

Voor de meeste plugins kan je buiten een user of een site license ook een developer license aanschaffen. Afhankelijk van de prijs - en die kan dan nogal oplopen - kan je dan een (groot tot onbeperkt) aantal users die plugin laten gebruiken.

• 0
Posted

Dank, AvD, maar dat is dus de "legal stuff". Ik vroeg me eigenlijk af hoe dat technisch dan zou gaan, maar ik neem aan dat die plugins door de developer (als je overal alle licenties voor hebt dus) ook mee omgesmolten worden in de DLL-kermis die daaruit ontstaat. :)

• 0
Posted

Nee, plugins plaats je, net als in FIlemaker zelf, gewoon in de map SYSTEM

En je moet wel degelijk, zoals Avd ook zegt, een developer licentie aanschaffen. Dit geeft je het recht, om dan ook de plugin onbeperkt te mag distribueren.

Het verschilt ook nog welke plugin je meeleverd van welke leverancier. Niet elke leverancier heeft dezelfde voorwaarden!