Vitruvius Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 Hoe kan ik variabelen van één script overbrengen naar een ander, extern script, dat iets moet doen op een externe databank met die variabelen? Related record gaat niet want er moeten nieuwe records aangemaakt worden. (globale) variabelen werken blijkbaar niet, of zie ik iets over het hoofd. Quote Link to comment
0 hbrendel Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 Scriptparameters? Quote Link to comment
0 menno Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 Kijk eens op http://www.filemaker.com/help/12/fmp/html/func_ref3.33.4.html daar staat het een en ander (heel summier) uitgelegd. Je kan als script-parameter een string meesturen als: "$var1=10;$var2=\"Een tekst\"" In het andere bestand kan kan je die script-parameter dan met Evaluate ( "Let([" & Get ( ScripParameter ) & "];1)" ) weer als variabelen laden. Werkt trouwens ook prima om variabelen van het ene script naar het andere mee te nemen. Quote Link to comment
0 Vitruvius Posted January 6, 2015 Author Share Posted January 6, 2015 Juist, script-parameter! merci! Quote Link to comment
Question
Vitruvius
Hoe kan ik variabelen van één script overbrengen naar een ander, extern script, dat iets moet doen op een externe databank met die variabelen?
Related record gaat niet want er moeten nieuwe records aangemaakt worden.
(globale) variabelen werken blijkbaar niet, of zie ik iets over het hoofd.
3 answers to this question
Recommended Posts