Ga naar inhoud
  • 0

.


Felix

Vraag

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het lijkt er in elk geval op dat het netwerk niet al te stabiel is, want een client die 5 x in een half uur opnieuw inlogt (en zijn sessies die dan open blijven) is natuurlijk niet normaal. Als een verbinding crasht, dan hoort die binnen een minuut of twee vanzelf af te vallen. Ik heb diverse (virtuele) servers draaien waar dat mechanisme prima werkt, alleen zorg ik wel altijd dat daar de nieuwste versie draait (nu 13v5). De clients zijn bij jou klant allemaal ook 13v1, maar mijn ervaring is dat die versie hier weer geen invloed op heeft.

 

De kans bestaat dat de update naar een nieuwere versie van FMS wel degelijk een positief effect heeft. Verder kan je checken of er misschien update van het OS half geïnstalleerd zijn, kortom misschien moet je gewoon even die server opnieuw opstarten. Half uitgevoerde updates zorgen soms voor rare problemen.

 

Over Citrix: weet je zeker dat de deployment correct is uitgevoerd? Zit de registry niet net iets te dicht? Hebben ze de rommel van de vorige FMP-installatie wel helemaal opgeruimd?

 

Ik vind het nogal raar dat dezelfde client (10.80.89.57) 5 x in een tijd van net iets minder dan 20 minuten opnieuw moet starten, waar was die mee bezig? Een onmogelijke niet geïndexeerde zoek, een veld aanklikken dat bij conversie beschadigd blijkt te zijn, etc.? Misschien is het de moeite waard om dat ook even uit te pluizen.

 

Ten slotte nog even een vraag van mij: welke versie Windows 2008? Gewoon of R2 en welke subversie daarvan: Enterprise, Standard, Web, SBS? Is de server dedicated?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...