jw Posted October 3, 2003 Posted October 3, 2003 Als je bestanden open hebt staan via de fmServer en je machine valt in Sleep, dan wordt de verbinding feitelijk verbroken. - Wordt dan eerst alle data weggeschreven? - Kan hij toch weer de verbinding herstellen of moet je altijd opnieuw aanmelden? (betreft een complete OS-X omgeving) Quote
0 JeanWM Posted October 3, 2003 Posted October 3, 2003 Met server toestanden heb ik niet zoveel ervaring... Wat ik wel doe is de mogelijkheid om de HD 'af te zetten' uitschakel. FM schrijft immers rechtsreeks naar de schijf, afhankelijk van de instellingen (idle time). Geen schijfactiviteit = geen herkenning = geen schrijven. Indien de 'sleep' aangaat tijdens de interval vermoed ik dat er niets weggeschreven wordt, vindt FM geen schijf....en kunnen gegevens naar het FMWalhalla gaan.... Quote
0 DJ_Lucv Posted October 3, 2003 Posted October 3, 2003 Waarom gaat een server bij jou in de sleep stand? Die laat je toch 24/7 aan staan?. Verder even over je vraag, Filemaker vind het niet handig om in slaap te gaan omdat dan alle bestanden corrupt raken. Dat gebeurde bij ons bij een cliënt namelijk. Het is aan te raden om de server danook gewoon aan te laten staan of eerst fm af te sluiten. Quote
0 Frank ter Braak Posted October 3, 2003 Posted October 3, 2003 Als mijn computer (FM6 OSX) in de sluimerstand komt verlies ik inderdaad contact met de server (v5.5 OSX). Om dat te voorkomen heb ik in de systeemvoorkeur energiestand "nooit" geselecteerd. Wel laat ik het scherm en de harde schijf tot rust komen. BTW ik liet hem net heel even sluimeren zodat alles ± 10 sec echt stil was in de veronderstelling dat het contact verbroken zou worden maar toen had ik nog wel contact. Toen ik het nog een keer deed met ± 3 min rust was de verbinding inderdaad weg. Kennelijk kijkt de server af en toe of een client nog aanwezig is. Je kunt bij de server wel instellen of je een client na een X aantal minuten "idle" zijn automatisch afsluit. Dat heb ik overigens niet aan staan. Quote
0 jw Posted October 3, 2003 Author Posted October 3, 2003 dank voor julie reacties. Het is niet de fmServer die uitvalt. Die draait op een grote Xserve. Het werkstation is het probleem. Een hektische omgeving waar vanalles gebeurt. Dan kan het zomaar zo zijn dat je wordt weggeroepen en pas 30min later terug komt. Dat ben je de verbinding kwijt. Ik denk dat ik inderdaad de harde schijf en het scherm in sluimerstand laat gaan maar niet de hele computer. Quote
Question
jw
Als je bestanden open hebt staan via de fmServer en je machine valt in Sleep, dan wordt de verbinding feitelijk verbroken.
- Wordt dan eerst alle data weggeschreven?
- Kan hij toch weer de verbinding herstellen of moet je altijd opnieuw aanmelden?
(betreft een complete OS-X omgeving)
4 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.