Ga naar inhoud
  • 0

Client met Yosemite verliest verbinding met server


hans erik

Vraag

Volgende probleem doet zich voor: een systeem van een klant draait bij Triple8, server in Londen.

 

De repsonsetijd is ehhh...variabel. Soms zit de gebruiker wel 30 seconden naar een strandballetje te kijken, wat niet zo vrolijk is als het klinkt.

Heb dus een test uitgevoerd, met twee Macs naast elkaar en beide hebben tegelijk last van hetzelfde strandbal probleem, dat ook op precies hetzelfde moment weer 'verdwijnt'.

Tegelijk een ping gedaan en de responstijden blijven ook tijdens de 'slow-down' redelijk constant, zo tussen de 18 en 25ms. Dus volgens mij ligt het aan de serverbelasting: een andere gebruiker doet iets dat die server zwaar belast en die server heeft dan even geen tijd voor mijn applicatie. Bij Triple8 geloven ze dat natuurlijk niet, maar het lijkt mij de enige plausibele verklaring.

Maar de klant wordt ook heel regelmatig afgekoppeld, terwijl mijn eigen MacBook Pro er NOOIT uitgegooid wordt. De klant werkt met Yosemite en ik werk met het antieke Mountain Lion. De klant werkt meestal met een iMac 27" (zo'n dunne) en ook wel met de MacBook Air en bij het laatste lijkt het afkoppelen vaker voor te komen dan bij de iMac.

 

Heeft het een met het ander te maken? Heeft iemand soortgelijke ervaringen?

Of zijn dit twee heel verschillende zaken?

HE

Link naar reactie

0 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Er zijn nog geen antwoorden gegeven op deze vraag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...