Ga naar inhoud
  • 0

Popover-Portaalrij


se7en

Vraag

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Is het mogelijk om in een popover een portaalrij aan te maken.

 

Deze vraag is vrij interpreteerbaar.

 

a. Wil je een portaal maken in een Popover? Ja, dat kan.

 

b. Wil je een in een nieuwe portaalregel (die nog niet is ingevuld) een Popover openen? Ja, dat kan.

 

c. Wil je in een portaal een nieuwe regel aanmaken, terwijl deze in een portaal staat? Ja, dat kan.

 

Volgens mij kan het allemaal wel, een kwestie van proberen. Dat is wat Felix je meldt.

Maak de Popover in eerste instantie wel lekker groot, dat je bij het ontwerp de portaal volledig kwijt kan in de Popover.

 

Dat kan volgens mij niet moeilijk zijn.

Link naar reactie
  • 0

had het beter eerst geprobeerd op een nieuwe database.

Het rare is dat ik dit wou bij een bestaande databank en het daar niet lukt.

De portaalrij valt steeds op de onderliggende layout

maar zoals opgemerkt door Felix had ik het beter eerst getest op een nieuwe database.

 

 

Ondertussen nog even getest maar het lukt mij niet om in een portaalrij een popover te maken die ook voorzien is van een portaalrij.

Een popover in een portaalrij heeft volgens mijn testen volgende mogelijkheden niet of doe ik iets verkeerd.

webviewer - tabbladbesturingselement - portaalrij.

 

Mijn eerste vraag was niet juist gesteld vandaar dat ik even niet mee was met de uitleg van Felix.

Link naar reactie
  • 0

Kan het zijn dat het niet lukt, omdat je een portaal via knippen en plakken in een Popover zet?

 

Het als bij tabbladen kan het je gebeuren dat bij het plakken de focus niet op de Popover ligt.

 

Je lost dat op door direct na het plakken het geselecteerde onderdeel via de pijltjes toetsen even te bewegen.

Filemaker herkent dan de focus op de Popover en plaatst het object dan netjes op de goede laag.

 

Bij Tabbladen is hetzelfde aan de hand.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb hier even een lege database aangemaakt met 2 velden.

Relatie op veld 1 naar veld 1 en daarmee een portaalrij rechtgezet.

Binnen deze portaalrij zet ik een popoverknop met de bedoeling om hierin opnieuw een portaalrij, webviewer, ... te plaatsen.

Helaas lukt het mij niet, zelfs al verplaats ik even via de pijltjes.

De optie knippen en plakken gebruik ik niet.

Ik gebruik de versie advanced.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...