Jump to content
  • 0

Filemaker13 en Brother QL570

MeaRobert

Question

Hallo Forum-leden,

Ik ben Robert uit Hilversum en sinds kort weer een voorzichtige gebruiker van Filemaker 13

Graag wil ik vanuit Filemaker ook labels printen. De standaard opmaak binnen Filemaker voldoet prima als ik vellen vol wil printen maar voor enkele labels heb ik een Brother QL-570. Ik krijg er echter geen label uit!

Filemaker geeft op voorhand al de melding dat kolommen afdrukken niet past en dat ik iets moet wijzigen.

Ik heb de labels aangemaakt binnen de lay-out functie waarin ik een ander label formaat aangeef en dat er telkens 1 naast elkaar zit.

Heeft iemand hier ervaring mee en wie kan mij helpen om het label printen via mn Brother aan de gang te krijgen??

Hoor graag jullie tips en trucs

Robert

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Het is een echte labelprinter.

Eigenschap van deze dingen, is dat je elke label als een volwaardige pagina moet zien.

Dus geen A4 met -tig labels er op, dat gaat fout.

Het papierformaat moet je in overeenstemming brengen met de maat van een enkel labeltje.

Dat moet je doen in het ontwerp van de layout, maar ook bij het afdrukken naar de betrokken printer.

Volgens mij lukt het dan wel, ik heb zelf erg goede ervaringen met Zebra printers, die ook deze eigenschap hebben.

• 0

Hi Felix en SuperWimmie,

Nu ben ik natuurlijk totaal geen ervaren gebruiken en zeker te eigenwijs om een cursus te volgen ofzo.

Maar op de 1 of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om de labels uit de QL570 te krijgen.

Ik heb diverse nieuwe layouts aangemaakt en telkens andere vormen gekozen maar ergens gaat t niet goed :cry:

Is er wellicht ergens op internet ofzo een stap-voor-stap foolproof beschrijving? Of is het echt alleen maar trial and error?

Ik hoop dat jullie nogmaals de moeite willen nemen om te reageren :oops:

Tnx

Robert

• 0

Ik gebruik voor een oplossing een Brother 740 labelprinter en dat gaat eigenlijk probeemloos.

Wat voor systeem werk je op, OSX of Windows? Ik moet erbij vertellen dat mijn oplossing onder MacOSX draait.

Even in het kort de aanpak:

- de grootte van de layout wordt bepaald door een apart papierformaat aan te maken. Dat doe je in OSX op systeemniveau (printer instellingen, maar dat doe je wel vanuit de pagina instelling in FileMaker).

- het papier formaat is bijvoorbeeld 38x90mm, de afmeting van het label.

- in de pagina instelling geef je dat aan en dan heb je dus in FileMaker een layout met een bladspiegel van 38x90mm. Dat is je werkruimte.

Het is een staand label, dus ik druk de velden dwars af (90 graden geroteerd).