Hier staat een xserve met Mac OS X server 10.2.6. Op deze xserve draait onderandere een LDAP server in de netinfo databank. Gegevens inputten is een hel, althans voor diegene die het hoort te doen. Ik heb dus een eenvoudig FM databankje gemaakt dat de klus voor hem (gedeeltelijk) moet klaren. Netinfo kan volledig vanuit unix gestuurd worden en de bedoeling is om via een simele GUI de benodigde gegevens te verzamelen en hiervan een txt filetje te maken dat kan uitgevoerd worden als een scriptje vanaf de unix terminal.
ik heb de 2 FM filetjes die ik tot nu toe heb on-line gezet. je kan ze vinden op http://homepage.mac.com/tuke waar je kiest voor idisc en de filetjes "LDAP gegevens.fp5" en "LDAP configurator.fp5" kan downloaden. de configurator dient om server profielen aan te maken die in de gegevens-db nodig zijn.
De bedoeling van het hele gebeuren is om één bepaald veld (the doitter) te dumpen naar een tekstbestand met behoud van regeleindes. als ik nu exporteer komt alles gewoon na elkaar te staan en daar is unix niet zo blij mee (ik overigens ook niet)
is er iemand die een idee heeft hoe dit aan te pakken?
mijn eeuwige dank staat u op te wachten.
ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel.
Question
tuke
'lo allen,
op aanraden van AvD hier een berichtje gepost...
De situatie is alsvolgt:
Hier staat een xserve met Mac OS X server 10.2.6. Op deze xserve draait onderandere een LDAP server in de netinfo databank. Gegevens inputten is een hel, althans voor diegene die het hoort te doen. Ik heb dus een eenvoudig FM databankje gemaakt dat de klus voor hem (gedeeltelijk) moet klaren. Netinfo kan volledig vanuit unix gestuurd worden en de bedoeling is om via een simele GUI de benodigde gegevens te verzamelen en hiervan een txt filetje te maken dat kan uitgevoerd worden als een scriptje vanaf de unix terminal.
ik heb de 2 FM filetjes die ik tot nu toe heb on-line gezet. je kan ze vinden op http://homepage.mac.com/tuke waar je kiest voor idisc en de filetjes "LDAP gegevens.fp5" en "LDAP configurator.fp5" kan downloaden. de configurator dient om server profielen aan te maken die in de gegevens-db nodig zijn.
De bedoeling van het hele gebeuren is om één bepaald veld (the doitter) te dumpen naar een tekstbestand met behoud van regeleindes. als ik nu exporteer komt alles gewoon na elkaar te staan en daar is unix niet zo blij mee (ik overigens ook niet)
is er iemand die een idee heeft hoe dit aan te pakken?
mijn eeuwige dank staat u op te wachten.
ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel.
2 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.