Ga naar inhoud
  • 0

Hardware


rmw

Vraag

Ik ben geen hardware kenner.

Dus ik gooi het maar eens in de groep 8)

 

Als ik volledig blanco kan starten met een FMS13 wat is dan de hardware waar ik tegenwoordig het beste mee geholpen ben?

1 randvoorwaarde: er draaien zulke bedrijfskritische processen, dat als er iets mis is met de hardware de boel binnen een half uur weer opnieuw in de lucht moet zijn.

 

Kunnen jullie daar je gedachten eens over laten gaan?

En als het niet teveel moeite is, het resultaat daarvan ook terugmelden? :wink:

 

rmw

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

FMS 13 draait uitstekend in virtuele omgevingen, het voordeel van een virtuele server is dat hij (wat betreft de software) helemaal dedicated is en je hardware-specs in vSphere naar behoefte kan toewijzen. Het is dan erg gemakkelijk om wanneer de hardware het heeft begeven om een duplicaat ergens anders te starten (mits voorhanden uiteraard). De tijd die je nodig hebt om weer up en running te zijn is niet meer dan de tijd die je nodig hebt je laatste werkende kopie van je databases naar die nieuwe omgeving te kopiëren. Als je de specs van filemaker aanhoud (zie http://www.filemaker.com/nl/products/filemaker-server/server-13-specifications.html, maar die link ken je denk ik al) dan zit je prima (hoe meer gebruikers hoe meer geheugen en processingpower je nodig hebt, vooral als je webdirect gaat gebruiken)

Link naar reactie
  • 0
...mits voorhanden uiteraard...

 

Ja, ik denk dat dat juist de vraag is: niet alleen wat is er geschikt maar hoeveel tijd kost het om het te configureren. Doe je dat zelf of doet een beheerder dat. Heb je verstand van Windows of MacOSX? Voor een downtijd van een half uur zou je wel een fallback machine achter de hand moeten houden.

 

En ook belangrijk, hoeveel gebruikers? WebDirect?

Ik heb bij een klant een MacMini draaien, 4-core met Fusion Drive. Een incremental backup op een externe USB3 schijf en elke avond een backup die naar een NAS wordt gekopieerd. Prima machine, maar Apple heeft besloten om de Mini alleen nog maar met 2-core processors te verkopen, waardoor de mini toch veel minder interessant wordt.

 

De hardware specs staan op de FMI website vermeld, en dat is een serieuze indicatie.

 

NB Er zou eigenlijk een soort referentie database moeten zijn waarmee verschillende platforms en configuraties worden gebenchmarked. Een soort GeekBench maar dan specifiek voor FileMaker.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...