Ga naar inhoud
  • 0

Versie update probleem met gelinkte foto map


rickel

Vraag

Een probleem met mijn oorspronkelijke map Fotos waar ik alle foto's in bewaar en die heb ik als verwijzing opgehaald met het aanmaken van een nieuw record in een FMP.FP7 bestand.

Het FMP.FP7 bestand en de map Fotos zitten een dezelfde map!

 

Nu heb ik FMP.FP7 geupdated naar FMP.FP12. Dit nieuwe bestand geplaatst in dezelfde map waar de map Fotos staan en na opstarten van het nieuwe bestand krijg ik geen gelinkte foto's meer te zien in de records. In de eerste record heb ik de foto weer opgehaald uit de map Fotos in de hoop dat hiermee de link naar de map Fotos hersteld zal worden. Geen gewenste resultaat!

Moet ik nu al die 1100 foto's met de hand weer opnieuw ophalen? Of kan ik op een eenvoudige manier weer de verwijzing naar de map Fotos in één keer weer herstellen?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ruben, dank voor je suggestie en deze optie geeft inderdaad de locatie van de foto per record. (Leermoment!)

Ik ben er te lang uit geweest met werken van FileMaker. Nu ik de padnaam heb, hoe krijg ik de foto's weer zichtbaar in mijn bestaande container veld?

Ofwel waar moet ik die padnaam vermelden...?

Link naar reactie
  • 0

Je kunt het pad niet direct zetten, maar er zit blijkbaar een verschil tussen het oude pad en het nieuwe pad. kun je aan de hand

van het nieuwe pad zien wat je moet veranderen om de foto's van het oude pad weer zichtbaar te maken?

 

Als dat niet werkt dan kun je ook alle foto's importeren in een bestand dmv de functie 'Import folder' en dan aan de hand van de bestand

naam weer koppelen aan het originele record. Je kunt er dan ook voor kiezen om de FileMaker externe containers te gebruiken en de afwikkeling

door FileMaker te laten regelen.

 

Succes!

 

Ruben

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...