Jump to content
  • 0

Webdirect en printen

Johnny

Question

Bij Webdirect werkt het printen niet, althans niet zoals ik het met scripting ingericht heb op de clients. Heeft iemand van jullie ervaring hoe je dit op de beste manier kunt aanpakken?

Ik ben ervan op de hoogte dat het printen via de browser niet optimaal is, vooral als het om complexe printrapporten gaat, maar ik wil toch graag het onderste uit de kan.

Wie helpt mij in de goede richting?

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0

Ik weet niet of dit in de volgende versie van FileMaker (die naar verwachting niet meer zo lang op zich laat wachten) is opgelost, maar wat jij wil kan niet zomaar in WebDirect.

Als je echt complexe rapporten wil maken met controle over de layout e.d. zijn er twee opties:

- of je zet het rapport om naar een HTML/css layout die je vervolgens kunt downloaden (dan moet de gebruiker nog wel zelf op de juiste wijze het rapport displayen en afdrukken).

- of je maakt er een PDF van op de server, en dat kan met behulp van de MBS plugin, server-sided (zie het forum topic onder Plugin's). Dat is best wat uitzoekwerk en een hoop gedoe, maar je kunt elk willekeurig rapport aanmaken.

HE