Jump to content
  • 0

records naast elkaar plaatsen

Gerard Exis

Question

Beste mensen,

weet iemand of het mogelijk is om op 1 layout diverse records naast elkaar te zetten?

Ik heb een tabel "hoofdcategorie" daarin staan records met een container (afbeelding) , als ik op de afbeelding klik ga ik naar de volgende layout met subcategorie, daar exact hetzelfde als ik op de afbeelding klik ga ik naar een layout met alle artikelen die onder deze subcategorie vallen.

echter ik wil het "scrollen" beperken en daarom de afbeeldingen naast elkaar zetten, is dit mogelijk ? zoja, kan iemand mij uitleggen hoe?

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Hallo Felix,

ik heb altijd een probleem om exact te verwoorden wat ik bedoel dus ik denk als je even op mijn website kijk dat je direct begrijpt wat ik bedoel.

www.exis.ro

Ik wil namelijk in mijn database exact dezelfde navigatie maken als op mijn website, behalve de filters (komt later) heb ik het voor elkaar met als enigste verschil dat op mijn website diverse categorieen naast elkaar staan en in FM heb ik alles onder elkaar.

Iedere categorie is een record, hoe krijg ik diverse verschillende records van hetzelfde tabel naast elkaar ? volgens mij is dat mijn vraag :mrgreen:

• 0

Een andere mogelijkheid (die ik persoonlijk wat eleganter vind) is met herhalende velden en een eigen functie, zoals die te vinden is in de meegeleverde oplossing "Inhoudsbeheer" bij FM 13. Bekijk hoe de miniaturen layout opgebouwd is. Ik las in een andere topic dat je over FM 13 aan het nadenken bent, dus misschien nog een extra reden om over te stappen.

• 0

Dank voor de reactie, het klopt dat ik aan het nadenken ben over FM13.

Op dit moment krijg ik het niet voor elkaar, ik moet toch proberen uit te vinden wat ik fout doe.

Ik maak meerdere portaals naast elkaar, verschillende beginrij maar alleen in de eerste portaal heb ik een record de rest blijft leeg :?

• 0

Felix,

dank je wel voor het voorbeeld, nu heb ik kunnen zien wat ik verkeerd heb gedaan.

Het werkt nu , echter nu heb ik het volgende probleem.

Als ik naar de gerelateerde records wil navigeren (dus op het record hoofdcategorie in de portaal klik ik) dan moet ik naar de gerelateerde records in de tabel "subcategorie" gaan, echter de records van de tabel waarin ik het portaal heb gemaakt wordt gebruikt, dus ik krijg bij ieder record in het portaal als resultaat dezelfde subcategorie.