Ga naar inhoud
  • 0

FM Server tijdelijk zelf hosten


Aart de Bruin

Vraag

Ik ben voor een klant een uitgebreid administratiepakket in FM13 aan het maken. Nu is er al een groot gedeelte klaar waar de klant en zijn medewerkers mee zouden kunnen werken.

Nu wil ik zelf het pakket gaan hosten (app en webdirekt) met FM Server zolang ik nog in de ontwikkelingsfase zit. De klant is bereid om een computer voor hosting aan te schaffen en deze zolang bij mij te plaatsen.

Omdat het een nogal zwaar pakket wordt met veel berekeningen,wil ik graag weten wat voor computer ik hiervoor het beste kan gebruiken en welke specificaties deze moet hebben.

Ik heb zelf glasvezel en werk met een MAC. Bij de klant komt ook glasvezel, maar daar wordt gewerkt met Windows. Ook heb ik nog niet eerder zelf FM server gehost, dus hoe pak ik dit aan.

Als de server is geplaatst en FM Server is geïnstalleerd, hoe zorg ik ervoor dat de klant en zijn medewerkers bij mij in kunnen loggen (via webdirekt of met FM13) en werken met de modules die reeds gereed zijn.

 

Hoe doe ik dat met IP-adres, DNS, enz.?

Link naar reactie

0 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Er zijn nog geen antwoorden gegeven op deze vraag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...