Ga naar inhoud
  • 0

Regel tussenvoegen


ChrisBelgium

Vraag

Ik zou graag regels (records) tussenvoegen in tabelweergave, zodat bijpassende records bij mekaar blijven, en ik het overzicht behoud.

Ik weet wel dat databank-programmas de nieuwe records onderaan toevoegen, en dat je ze dan achteraf moet sorteren, maar dan moeten ze ook een kenmerk bevatten die aangeeft welke bij mekaar horen, dit zou te uitgebreid worden in mijn geval.

De tussenvoegfunctie die je in word of exel hebt mis ik in Filemaker.

Is er misschien toch nog een oplossing? Of met andere software misschien?

 

Chris

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou een lijst van personen willen maken. Koppels komen bij mekaar te staan in de oorspronkelijke lijst, maar als er achteraf een kind geboren wordt, kan dat niet bijgevoegd worden onder de ouders. Ik denk niet dat er een query kan gemaakt worden die dit resultaat geeft.

Bedankt in elk geval voor jouw help.

Chris

Link naar reactie
  • 0

Dat is een kwestie van je gegevens goed organiseren. Je hebt kennelijk gezinnen, met personen met eigen kenmerken. Dus je maakt kolommen voor het gezinsID, FunctieID (Papa, Mama, Kind oid) en dan sorteer op achtereenvolgens GezinsID en dan FunctieID. Jij ontwerpt de DB, dus jij kan dit soort dingen gewoon zelf bepalen :)

Link naar reactie
  • 0
Dat had ik nu juist willen vermijden
Je zal aan een willekeurig programma toch op de een of andere manier een gemeenschappelijke deler (GD) moeten opgeven, anders is wordt het onmogelijk om zaken samen te rapen. Relaties worden op dezelfde manier gelegd in de database. Verder moet je bedenken dat de database in werkelijkheid alle gegevens in volgorde van binnenkomst (=de volgorde van de aanmaak van de records) opslaat. Wil je dus ergens iets "tussenplaatsen", dan moet je van tevoren alvast records aanmaken en daar achteraf gegevens op invoeren of je geeft een gemeenschappelijk kenmerk op en verzamelt ze daar op door te sorteren.
Link naar reactie
  • 0

Als je met het gemeenschappelijke kenmerk in gedachten een extra tabel "gezin" maakt dan kan je met een portaal en een relatie vanaf de gezinsrecords in de portaal alle gezinsleden zien.....

Jouw "gat in de markt" is oneerbiedig gezegd gewoon excel/numbers/calc (net welke office-suite die je wilt gebruiken :P )

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...