FrederikS Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Beste, Ik heb (met heel veel hulp) de standaard applicatie 'Facturen' aangepast zodat ik nu Offertes, Bestellingen en Facturen heb ik hetzelfde bestand. Nu zou ik graag de offertes kunnen kopiëren naar een bestelling en een bestelling naar een Factuur. Heeft iemand een scriptje staan die ik hiervoor kan aanpassen of kan iemand mij helpen dit script te maken? Mijn kennis rijkt niet ver genoeg om vanaf 0 zo'n script samen te stellen. Alvast bedankt voor de info. Quote Link to comment
0 Felix Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 (edited) . Edited October 5, 2015 by Guest Quote Link to comment
0 FrederikS Posted May 19, 2015 Author Share Posted May 19, 2015 En hoe doe je dat juist Felix? Ik veronderstel dat dit niet Bestand --> Exporteren is? Quote Link to comment
0 Felix Posted May 19, 2015 Share Posted May 19, 2015 (edited) . Edited October 5, 2015 by Guest Quote Link to comment
0 pjotter Posted May 19, 2015 Share Posted May 19, 2015 Ik ga even van het volgende uit: Je hebt een tabel met offerte en een tabel met factuur. Deze zijn in principe gelijk. Je hebt een offerte gemaakt voor Kees met een prijs van ? 10 euro en de klant geeft aan lever maar dan kun je een factuur maken door: In de layout met factuur te staan en dan een import doen uit je eigen database maar dan natuurlijk uit de tabel offerte. Als je vooraf in de offerte Kees geselecteerd hebt is alleen dat record gevonden. Als je dan dus een import uitvoer komt alleen Kees in de factuur tabel te staan. Op die manier hoef je niet eerst te exporteren maar dus gewoon importeren uit je eigen database. Even een voorbeeldje , ik weet niet of je mac of PC gebruikt want dan kun je het script afwerken dat het vol automatisch gaat natuurlijk. faktuur.fmp12 Quote Link to comment
0 idmix.be Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Is er een manier om de scriptstap import records "onbreekbaar" te maken ? Je zou het filepath als een variabele kunnen opslaan, en dan bij de data source opgeven, maar dan kan je geen specifieke import volgorde opgeven, of heb ik dat mis ? Op dit moment werk mijn script perfect (offerte met bijhorende gerelateerde offertedetails worden omgezet naar een factuur en bijhorende factuurdetails) Toch heb ik dit nu met een absoluut filepath gedaan. Waardoor bij verplaatsing van het document of hernoeming er heel wat zal mislopen, en dat laatste zou ik willen voorkomen. Alvast bedankt voor jullie input Quote Link to comment
0 elmystica Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Je kan eerst idd een absoluut pad gebruiken, je mapping van je velden doen, en je script opslaan. Daarna stel je je bestandspad in via een variabele en je vorige mapping blijft behouden, tenzij je ze opnieuw gaat instellen. Quote Link to comment
0 idmix.be Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Works like a charm ! Thanks Quote Link to comment
Question
FrederikS
Beste,
Ik heb (met heel veel hulp) de standaard applicatie 'Facturen' aangepast zodat ik nu Offertes, Bestellingen en Facturen heb ik hetzelfde bestand.
Nu zou ik graag de offertes kunnen kopiëren naar een bestelling en een bestelling naar een Factuur.
Heeft iemand een scriptje staan die ik hiervoor kan aanpassen of kan iemand mij helpen dit script te maken?
Mijn kennis rijkt niet ver genoeg om vanaf 0 zo'n script samen te stellen.
Alvast bedankt voor de info.
7 answers to this question
Recommended Posts